Show simple item record

dc.contributor.advisorZafer, Ahmet Hamdi
dc.contributor.advisorGüner Canbey, Ebru
dc.contributor.authorKeskin, Özden Gülsün
dc.date.accessioned2020-12-29T12:18:06Z
dc.date.available2020-12-29T12:18:06Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/410992
dc.description.abstractBu araştırma, 20. yüzyıl kompozisyon teknikleriyle ilgili Türkçede az sayıda çalışma yapılmış olması göz önünde bulundurularak, icracı ve bestecilere kılavuz niteliğinde bir inceleme ortaya koyma amacı taşımaktadır. Bu durum, tez konusunun belirlenmesinde de önemli bir rol oynamıştır.Bu amaç doğrultusunda, bestecileri atonal, seriyal ve minimal kompozisyon tekniklerini geliştirmeye yönelten sosyo-politik, düşünsel ve sanatsal arka planı araştırmak üzere, müzik tarihi ve estetiği ile ilgili kaynaklar taranmıştır. Kompozisyon tekniklerinin incelenmesinde ise, müzikal analiz araştırmaları incelenmiş ve seçilen eserler analiz edilmiştir. Araştırmalar sonucunda, 20. yüzyıl uluslararası çoksesli müziğinde çok çeşitli estetik fikir ve kompozisyon tekniğinin bir arada geliştiği ve bestecilerin müzikal yaratımını, yeni tını arayışları ve sürekli deneyselliğin belirlediği görülmüştür. Besteciler, tonal armoninin hiyerarşik sistemine karşı alternatifler üretmiş, atonalite ve seriyalizmi geliştirmişlerdir. Atonal eserler incelendiğinde, tematik ve formal organizasyon sorunlarının, her eserde kendine özgü bir şekilde çözüldüğü ve dolayısıyla atonalitenin, doğası gereği, sistematize edilmediği sonucuna varılmıştır. Seriyal kompozisyon tekniği ise, atonalitenin sınırsız özgürlüğünü sistematize etme çabası olarak yorumlanmıştır. 1960'larda ortaya çıkan minimalizm fikri de müzikte seriyalizmin reddinde karşılığını bulmuş ve tonaliteye dönüş ve tekrarlama yoluyla, dinleyiciyle yeniden bağ kurmaya odaklanmıştır. Anahtar kelimeler: Atonalite, Seriyalizm, Minimalizm, 20. yüzyıl Müziği, Kompozisyon Teknikleri
dc.description.abstractThe aim of this research, considering that few studies are available in Turkish on the 20th century composition techniques, is to put forth a guide to performers and composers. This fact also played an important role in determining the subject of the thesis. With this purpose in mind, the relevant literature on the music history and aesthetic were reviewed to explore the socio-political, intellectual and artistic background that led the composers to develop atonal, serial and minimal techniques. While examining the compositional techniques, works on musical analysis were reviewed and selected works were analyzed. As a result of this research, it was seen that various aesthetic thoughts and composition techniques were developed simultaneously in the 20th century international classical music, and the pursuits of new timbre and continuous experimentalism determined musical creations of the composers. The composers produced alternatives to hierarchical system of tonal harmony and developed atonality and serialism. Having been analyzed the atonal works, it was concluded that thematic and formal organization problems were solved individually in each work, and thereby, intrinsically, atonality was not systemized. Serial composition technique, on the other hand, was interpreted as an endeavor to systemize unlimited freedom of atonality. The idea of minimalism in music emerging in 1960's was an objection to serialism and focused on re-establishing the bond with listeners through repetition and a return to tonality.Key words: Atonality, Serialism, Minimalism, 20th Century Music, Composition Techniquesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.title20. Yüzyıl kompozisyon tekniklerinden atonal, seriyal ve minimal stillerin teorik açıdan incelenmesi ve seçilmiş örneklerle açıklanması
dc.title.alternativeTheoretical analysis of the 20th century composition techniques atonal, serial and minimal styles through selected examples
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic works
dc.subject.ytmPolyphonic music
dc.subject.ytmAtonal
dc.subject.ytmMinimalism
dc.subject.ytmMinimal art
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmComposition
dc.subject.ytm20. century
dc.identifier.yokid10158407
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid477249
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess