Show simple item record

dc.contributor.advisorErtürk, Sarp
dc.contributor.authorErtekin, Bilal
dc.date.accessioned2020-12-29T12:16:45Z
dc.date.available2020-12-29T12:16:45Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-08-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/410535
dc.description.abstractKarayolu yolcu ve yük taşımacılığı yapan araçlarda takograf cihazının bulunması zorunludur. Takograf; aracın hızını, sürücülerin çalışma ve dinlenme sürelerini ölçen ve bu bilgileri çalışan sürücünün kimlik bilgisi ile kaydeden, istenildiğinde üzerinde bulunan ekran ile veya dâhili yazıcısından detay rapor veya grafik olarak çıktı veren cihazdır. Takograf, karayolu yolcu ve yük taşımacılığı yapan sürücülerin yasalarca müsaade edilen çalışma süresini ve hız sınırlarını geçmemesini sağlayarak karayolunda seyahat eden sürücülerin can ve mal güvenliğini sağlar. Takograflar aracın hızını aracın şaftındaki açısal değişimden hesaplamaktadır. Araç üzerinde bulunan hem elektronik hem de mekanik parçaların çeşitli sebepler ile değişime uğraması sonucunda takograf cihazlarının ölçüm doğruluğu bozulur. Bu sebeple belirli periyotlarda takograf cihazlarının K parametresinin kalibrasyonunun yapılması gerekmektedir. Ayrıca takografın ilk kurulumu aşamasında da cihazın kalibre edilmesi gerekmektedir. Takograf cihazları muayene ve damgalama yönetmeliğinde takograf cihazlarının kalibrasyonu ile ilgili hususlar açıkça belirtilmiştir. Retro-reflektif sensörler kızılötesi alıcı ve verici devrelerinden oluşur ve sadece reflektörden yansıyan kızılötesi ışığı algılar. Bu sensörlerin en önemli özelliği dış etkilerden mümkün olduğunca izole olması ve uzun mesafelerde çalışabilmesidir. Bu çalışmada retro-reflektif sensör ile tasarlanan mobil cihazın, takografların K parametresini kalibre etmesi amaçlanmıştır.
dc.description.abstractIt is mandatory to have a tachograph device on vehicles carrying road passenger and cargo transportation. Tachographs are devices that measure the speed of the vehicle, the working and rest periods of the drivers, and record this information with the working credential of the driver, and produce a detailed report or graphic output from the internal printer or on the screen. The tachograph ensures that drivers do not exceed the permissible working time and speed limits of the drivers and thus ensure the safety of life and possessions of the drivers. Tachographs calculate the speed of the vehicle from the angular change in the shaft of the vehicle. The measurement accuracy of the tachograph devices is impaired as a result of both electronic and mechanical parts being replaced by various reasons. For this reason, calibration of K parameter in tachograph devices must be calibrated periodically. Also, devices must be calibrated at the initial setup of the tachograph. In the inspection and stamping regulations of the tachographs, the issues related to the calibration of the tachograph devices are clearly specified. Retro-reflective sensors consist of infrared receiver and transmitter circuits and only detect infrared light reflected from the reflector. The most important features of these sensors are that they are isolated from external influences as much as possible and can be operated over long distances. Purpose of this study calibration of K parameter in tachograph devices with mobile device designed by using retro-reflective sensor.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.titleRetro-reflektif sensör kullanılarak tasarlanan mobil cihaz ile takograf cihazlarındaki k parametresinin kalibre edilmesi
dc.title.alternativeCalibration of k paramater in tachograph devices with mobile device designed by using retro-reflective sensor
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-11
dc.contributor.departmentElektronik ve Haberleşme Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10331288
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid629707
dc.description.pages61
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess