Eğitimde teknoloji entegrasyonu sürecinde okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik yeterliliklerine yönelik öğretmen görüşleri (İstanbul ili Başakşehir ilçesi örneği)
dc.contributor.advisor | Özdil, Kenan | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Osman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:16:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:16:25Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-09-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/410409 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, eğitimde teknoloji entegrasyonu sürecinde okulyöneticilerinin öğretimsel liderlik yeterliklerinin öğretmen görüşleri çerçevesindeortaya konulmasıdır. Ayrıca bu bağlamda söz konusu yeterliklerin çeşitli değişkenlerçerçevesinde incelenmesi de amaçlanmıştır.Araştırma, İstanbul ili Başakşehir ilçesi resmi eğitim kurumlarında görevliöğretmenlerin görüşleri ile sınırlıdır.Verilerin toplanmasında Özge Hacıfazlıoğlu,Şirin Karadeniz, Gülay Dalgıçtarafından geliştirilen `Okul Yöneticileri Teknoloji Liderliği Yeterlik Algıları `veMehmet Şişman tarafından geliştirilen `Öğretim Liderliği Davranışları Ölçeği` olmaküzere iki ölçek kullanılmıştır. Verilerin analizinde nitel ve nicel analiz tekniklerindenyararlanılmıştır.Araştırma kapsamında 232 öğretmenden toplanan veriler içerisinde kayıp veriolup olmadığını belirlemek için kayıp veri analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda 64öğretmene ait veri analizden çıkarılmıştır. Dolayısıyla analizler 168 öğretmenin verisiüzerinden yapılmıştır. Verilerin analizi için SPSS 20.0 yazılımı kullanılmıştır. Analizlersırasında manidarlık düzeyi 0.05 kabul edilmiştir. Araştırmada verilerin analizindeöncelikli olarak parametrik testler tercih edilmiştir. Parametrik testlerin normallikvarsayımı olduğu için bu varsayım test edilmiştir. Normallik varsayımını test ederkenpuan dağılımlarının çarpıklık ve basıklık değerleri incelenmiştir. Çarpıklık ve basıklıkdeğerleri -1 ile +1 arasında olduğunda puanların normal dağılımdan aşırı bir sapma göstermediği, dolayısıyla normallik varsayımının sağlandığı kabul edilmiştir.Araştırmada Normallik varsayımı sağlanmadığı için okul yöneticilerin öğretimsel ve teknolojik liderliklerinin okul kademesine göre farklılık gösterip göstermediğinibelirlemek için tek faktörlü varyans analizi yapılamamıştır. Bu analiz yerine parametrik olmayan Kruskal Wallis H-testi ile analiz yapılmıştır. Okul yöneticilerinin öğretimsel veteknolojik liderliklerinin değerlendirilmesinde öğretmenlerin cinsiyetlerine göre farklılıkolup olmadığını belirlemek için ilişkisiz örneklemler t –testi kullanılmıştır.Araştıma sonucunda, okul yöneticilerinin teknolojik gelişmeler ışığındaöğretimsel liderliklerini ve teknolojik yeterliklerini belirlemek için yapılan araştırmada,yöneticilerin öğretimsel liderliği yüksek düzeyde olumlu doğrulanmıştır. Öğretmenleryöneticilerin öğretimsel liderliklerini yeterli görmektedirler.Öğretimsel liderlikyeterlikleri okul kademesinde de farklı görünmemektedir. İlkokul, Lise veOrtaokuldaki öğretmenlerin genel kanısında anlamlı bir farklılık çıkmamıştır. Okulyöneticilerinin teknolojik liderliğinin değerlendirilmesinde öğretmenlerincinsiyetlerine göre farklılık olup olmadığı belirlemek için yapılan araştırmadamanidar bir farklılık görülmemektedir. Öğretmenleri cinsiyetlerine göredeğerlendirdiğimizde kadın ve erkek öğretmenlerin değerlendirmeleri yüksekdüzeyde olumlu çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to put the instructional leadership competencies ofschool administrators in the context of teacher perspectives in the process of technologyintegration in education. It is also aimed to examine the competences in the context ofvarious variables in this context.The research is limited to the opinions of the teachers in the official educationinstitutions of Başakşehir district of Istanbul province.Two scales were used as `Teaching Leadership Behavior Scale` developed byÖzge Hacifazlıoğlu, Şirin Karadeniz and Gülay Dalgıç, `Perceived ProficiencyPerceptions of Technology Leaders in Technology` and Mehmet Şişman. Qualitativeand quantitative analysis techniques were utilized in the analysis of the data.Within the scope of the study, missing data analysis was performed to determinewhether there were any missing data in the collected data from 232 teachers. As a resultof analysis, 64 teachers' data were extracted from the analysis. For the analysis of thedata, SPSS 20.0 software was used. The level of significance during the analyzes wasaccepted as 0.05. Parametric tests were preferred in the analysis of data in the study. Thisassumption was tested because parametric tests were assumed to be normalityassumptions. The skewness and kurtosis values of the point distributions were examinedwhen testing the normality assumption. It is accepted that when the values of theskewness and kurtosis are between -1 and +1, the scores do not deviate from the normaldistribution excessively, and thus the normality assumption is satisfied.One-factor analysis of variance was not conducted to determine whether theschool's leadership of instructional and technological leadership differed from school to school because the normality hypothesis was not provided in the survey. This analysiswas carried out with the non-parametric Kruskal Wallis H-test. In evaluating theinstructional and technological leadership of school administrators, unrelated sampleswere used to determine whether there was a difference according to the gender of theteachers.As a result of the research, the instructional leadership of the administrators wasconfirmed at a high level in the research conducted to determine the instructionalleadership and technological competence of the school administrators in thetechnological development. Teachers see enough instructional leadership of managers.Instructional leadership competencies do not seem to be different at the school level.There was no significant difference in the general opinion of primary school, high schooland secondary school teachers. There is no significant difference in the survey conductedto determine whether there is any difference in the gender of the teachers in theevaluation of the school leaders' technological leadership. When we evaluate the teachers according to their gender, the evaluations of the male and female teachers are highlypositive. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitimde teknoloji entegrasyonu sürecinde okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik yeterliliklerine yönelik öğretmen görüşleri (İstanbul ili Başakşehir ilçesi örneği) | |
dc.title.alternative | Teacher opinions on instructional leadership competencies of school administrators in process of technology integration in education (The case Başakşehir district of Istanbul province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-12 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Technology integration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Instructional leadership | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.identifier.yokid | 10203414 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRAKYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 513256 | |
dc.description.pages | 143 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |