Show simple item record

dc.contributor.advisorYenilmez, Kürşat
dc.contributor.authorGökmen, Rafia
dc.date.accessioned2020-12-29T12:13:53Z
dc.date.available2020-12-29T12:13:53Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/409752
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematiksel akademik benlik düzeyleri ve akademik benlik düzeyinin öğrencinin cinsiyeti, sınıf düzeyi, okul öncesi eğitimi alıp almadığı, matematik başarısı, ailenin aylık gelir düzeyi, anne ve baba eğitim düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini 2008-2009 öğretim yılında Burdur'un Bucak ilçe merkezinde ilköğretim ikinci kademede öğrenim görmekte olan 1492 öğrenci oluşturmuştur.Verilerin toplanması aşamasında Brookover (1964) tarafından hazırlanan matematiksel akademik benlik kavramı ölçeği kullanılmıştır. Ölçek öğrencilerin demografik özellikleri ve ölçek maddeleri olmak üzere iki aşamadan oluşmuştur.Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ve tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) yararlanılmıştırAraştırma sonucunda öğrencilerin matematiksel akademik benlik düzeylerinin yüksek olduğu ve bu düzeyin araştırmanın tüm değişkenlerine göre anlamlı derecede farklılaştığı görülmüştür. Bu sonuçlara dayalı olarak öğrencilerin matematiksel akademik benlik düzeylerinin belirlenmesi ve geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Benlik, Matematiksel akademik benlik, Matematik eğitimi
dc.description.abstractIn this study the second level primary education students' academic self-level mathematical and academic self level the student's gender, class level, pre-school education did not get, mathematics achievement, family income level, mother and father education levels vary different was examined.In the 2008-2009 academic year of the study sample Bucak district of Burdur in the second stage in the center of primary education to students who formed in 1492.The data collection phase of Brookover (1964) prepared by the mathematical concept of academic self scale was used. Students' demographic characteristics and scale of scale items in two phases to be formed.Data analysis of the frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, t test and one-way analysis of variance (ANOVA) were realized.The results of students in the mathematical and the high level of academic self-level all the variables according to the investigation has been getting significantly different degrees. These results based on students' level of self determination and mathematical academic development proposals had.Key Words: Self, Mathematical academic self, Mathematics educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematiksel akademik benlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyzing the secondary school students' mathematical terms of academic self-level according to some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmAcademic self
dc.identifier.yokid347118
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid244448
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineMatematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess