Beton atıklarının asfalt betonu üzerindeki etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Karacasu, Murat | |
dc.contributor.author | Ektaş, Serhat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:06:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:06:42Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/408567 | |
dc.description.abstract | Hammadde tüketiminin en çok görüldüğü sektörlerin başında inşaat sektörü gelir. Bu durum, mevcut haldeki doğal kaynakların büyük ölçüde azalmasına yol açmıştır. Bu nedenle geri dönüştürülmüş yapı malzemelerine olan talep son yıllarda büyük artış göstermiştir. Özellikle beton atıklarının, geri dönüşüm agregası olarak kullanılması yaygın hale gelmiş ve bu konu üzerinde birçok çalışma yapılmıştır. Yapılan çalışmalar, betonun az bir mukavemet kaybına uğrayarak yeniden kullanıma elverişli bir geri dönüşüm malzemesi olduğunu ortaya koymuştur.Bu çalışmada kullanılan geri dönüşüm agregaları, basınç mukavemeti 30 MPa olan beton numuneler kırılarak elde edilmiştir. Bu agregalar, asfalt içerisine %10, 20, 30 ve 40 oranlarında katılmış ve her oran için 21 adet asfalt numune hazırlanmıştır. Asfalt karışımında, %3,5 ile %6,5 oranları arasında değişen 50-70 bitüm kullanılarak optimum bitüm miktarı belirlenmiştir. Aynı şekilde sadece kırmataş agrega içeren 21 adet asfalt kontrol numunesi hazırlanmıştır. Hazırlanan bu numunelere Marshall dayanım ve sünme testleri uygulanmış, sonuçlar birbiriyle kıyaslanmıştır. Sonuç olarak karışım içinde kullanılan geri dönüşüm agregası miktarı arttıkça karışımın Marshall dayanımı düşmekte ancak akma miktarı artmaktadır. Bütün sonuçlar göz önüne alındığında, geri dönüşüm agregalarının yol yapılarında dolgu malzemesi olarak yada düşük hacimli yollarda kullanılmasının uygun olduğu söylenebilir. | |
dc.description.abstract | Raw material consumption in most sectors of the construction sector is seen. This situation has led to a decrease in the current state of natural resources greatly. Therefore, the demand for recycled building materials has increased in recent years. Particular, concrete waste, recycling has become widely used as aggregate, and many studies have been done on this subject. Studies at the concrete undergoes a loss of strength in a convenient re-use, recycling materials reveal that.Recycled aggregates used in this study, compressive strength of 30 MPa concrete samples were obtained by breaking. These aggregates, asphalt in %10, 20, 30 and 40 percent participated, and for every rate of 21 asphalt samples were prepared. Asphalt mixture, %3.5 with rates ranging from %6.5 50-70 bitumen were determined using the optimal amount of bitumen. Crushed Stone aggregate in the same way, only paved the control sample was prepared containing 21 pieces. Marshall strength and creep tests applied to these prepared samples, the results are compared with each other. As a result, the mixture used in the aggregate amount of recycling of the mixture increases, decreasing resistance to Marshall, but the amount of flow increases. All results are taken into account, recycling aggregates or low volume roads, road structures appropriate to use as fill material that can be said. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Beton atıklarının asfalt betonu üzerindeki etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of waste concretes on the effects of asphalt concrete | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Asphalt | |
dc.subject.ytm | Bitumen | |
dc.subject.ytm | Waste concrete | |
dc.subject.ytm | Recycling | |
dc.identifier.yokid | 402230 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 290924 | |
dc.description.pages | 171 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |