Show simple item record

dc.contributor.advisorAlvur, Tuncay Müge
dc.contributor.authorBiyikli Sari, Eda
dc.date.accessioned2020-12-29T12:02:29Z
dc.date.available2020-12-29T12:02:29Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/407736
dc.description.abstractAmaç: Çalışmamızda; dünyada ve ülkemizde kullanımı giderek artan geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları ile ilgili tıp fakültesi öğrencilerinin bilgi düzeylerini, bu bilgileri nasıl öğrendiklerini, geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarını kullanımlarını ve uygulamalara karşı tutumlarını öğrenmeyi amaçladık. Yöntem: Kesitsel tipteki bu çalışma, 04 Şubat -29 Mart 2019 tarihleri arasında Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi dönem 1 ve dönem 6 öğrencilerine yapılmıştır. Anket formları araştırmacının gözlemi altında öğrenciler tarafından doldurulmuştur. Anket formu üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde sosyodemografik özellikleri içeren sorular; ikinci bölümde GETAT'a yönelik bilgi düzeyleri, bu bilgileri nasıl öğrendikleri, GETAT uygulamalarını kullanımları ve bu uygulamalara karşı tutumlarını içeren sorular yer almaktadır. Üçüncü bölümde ise; Bütünleştirici Tıp Tutum Anketi (Integrative Medicine Attitude Questionnaire) (IMAQ) kullanılmıştır.Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin %64,4'ü dönem 1, %35,6'sı dönem 6'dır. Öğrencilerin %49,9'u kadın, %50,1'i erkek olup yaş ortalaması 21,51 ± 2,62 yıldır. GETAT uygulamaları hakkında öğrencilerin %7,8'inin bilgi sahibi oldukları, %52,2'sinin ise bilgi sahibi olmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin daha önce duydukları GETAT uygulamalarının ise çoğunlukla sülük tedavisi, hipnoz, müzik terapi, akupunktur, hacamat/ kupa olduğu görülmüştür. GETAT'a yönelik tutum puan ortalaması 123,41 ± 13,72 (min.-max : 76-160) dır. Tüm grubun cinsiyet, sosyal güvence, anne ve baba eğitim durumu, ekonomik durum ve yerleşim yerine göre ortalamalarında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (tüm p>0,05). IMAQ ortalaması ve dönem ile ters yönde anlamlı ilişki (R= -0,193 (p<0,001)) bulunmuştur. Sonuç: Tıp fakültesi öğrencilerinin GETAT uygulamalarına karşı ilgili ve belli oranda olumlu bir yaklaşım içinde oldukları, bu uygulamalar ile ilgili teorik ve/veya uygulamalı eğitim almak ve bu uygulamaları modern tıp yanında hastalarına uygulamak istedikleri görülmüştür. Öğrencilere tıp fakültesindeki eğitimleri süresince bilgi ve beceri kazandıracak eğitim verilmesinin faydalı olacağını düşünmekteyiz. Anahtar kelimeler: Geleneksel ve tamamlayıcı tıp (GETAT), tıp, öğrenci
dc.description.abstractAim: The purpose of this study is to identify the knowledge level of medical students about traditional and complementary medicine that are increasingly practiced in the world and in our country and how they learned that knowledge, their personal experience and attitudes about the traditional and complementary medicine.Material-Method: This cross-sectional study was conducted between February 04 and March 29, 2019, among term 1 and term 6 medical students at Kocaeli University Medical Faculty. The questionnaire forms were filled out by the students under supervision of the researcher. The questionnaire consists of three parts. The first part includes questions about sociodemographics; In the second part there are questions about the level of knowledge about complementary and traditional medicine, how the students learned that knowledge, their personal experience and attitudes about complementary and traditional medicine. In the third part; Integrative Medicine Attitude Questionnaire (IMAQ) was used.Results: 64.4% of the students participating in the study were term 1 and 35.6% were term 6. 49.9% of the students were female and 50.1% were male and the mean age was 21.51 ± 2.62 years. While 7.8% of the students had knowledge about traditional and complementary medicine, 52.2% had no knowledge about traditional and complementary medicine. We found that the among all traditional and complementary medicine leech therapy, hypnosis, music therapy, acupuncture, hacamat / cup were the most known. The mean attitude score IMAQ was 123.41 ± 13.72 (min.-max: 76-160). There was no significant difference between the groups in terms of gender, social security, educational status of parents, economic status and place of residence (all p> 0.05). Term 1 student' IMAQ score was significantly higher than that of term 6 (p <0.05). There was an inverse significant relationship with the mean IMAQ and term (R = -0.193 (p <0.001)).Conclusion: It was observed that the students of the Faculty of Medicine were interested in traditional and complementary medicine and they had a positive approach and they wanted to have theoretical and / or practical training about these applications and use them for their patients along with modern medicine. We think that the students should be provided with training to gain knowledge and skills during their education in the medical faculty.Key words: Traditional and complementary medicine. medicine, studenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAile Hekimliğitr_TR
dc.subjectFamily Medicineen_US
dc.titleKocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi dönem 1 ve dönem 6 öğrencilerinin geleneksel ve tamamlayıcı tıp (GETAT) ile ilgili bilgi düzeyleri ve tutumları
dc.title.alternativeKnowledge and atti̇tudes of term 1 and term 6 students' at Kocaeli̇ University Medical Faculty on traditional and complementary medicine
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-04-02
dc.contributor.departmentAile Hekimliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10331098
dc.publisher.instituteTıp Fakültesi
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid618161
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess