İlköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemine ilişkin yeterlilik ve uygulama düzeylerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Gürol, Aysun | |
dc.contributor.author | Yildirim, İnci Nur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T12:00:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T12:00:09Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/407628 | |
dc.description.abstract | Yaratıcı dramanın eğitimdeki yeri oldukça önemlidir. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemine ilişkin yeterlilik ve uygulama düzeylerini belirlemektir.Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın örneklemi, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Malatya il merkezinde, resmi ve özel ilköğretim kurumlarında çalışmakta olan 360 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Toplanan veriler SPSS for Windows 12.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Yeterlilik düzeyini belirlemek için likert tipi ölçek geliştirilmiş, bunun için faktör analizi yapılmıştır (KMO: .907, Barlett testi: 8821,174).Araştırmadan elde edilen bulgular: Öğretmenlerin, drama yöntemine ilişkin kişilik özellikleri, drama etkinlikleri ve öğrenme durumlarına ilişkin yeterlilikler, drama etkinliklerinin değerlendirilmesine yönelik yeterlilikleri, bilme ve uygulama düzeylerinde yeterli oldukları görülmüştür. Buna karşın drama ve drama uygulamasına yönelik yeterlilikleri bilme ve uygulama düzeylerinde, yeterli olmadıkları görülmüştür.Öğretmenlerin, yaratıcı drama ve alt boyutlarına yönelik yeterlilikleri bilme ve uygulama düzeyleri arasında anlamlı fark vardır.Öğretmenlere göre; drama yöntemini bilmeme, maliyetin yetersizliği, sınavlara hazırlanma kaygısı drama yöntemini uygularken en çok karşılaşılan sorunlardır.Öğretmenlerin cinsiyet değişkenine göre yaratıcı drama niteliklerini bilme ve uygulama düzeyleri arasında anlamlı fark yoktur.Öğretmenlerin drama ile ilgili almış oldukları eğitim değişkenine göre; drama yöntemine ilişkin kişilik özellikleri, drama etkinlikleri ve öğrenme durumlarına ilişkin yeterlilikler, drama etkinliklerinin değerlendirilmesine yönelik yeterlilikleri, bilme ve uygulama düzeyleri arasında anlamlı fark yoktur. Buna karşın drama ve drama uygulamasına yönelik yeterlilikleri bilme ve uygulama düzeyleri arasında anlamlı fark vardır.Anahtar Kelimeler: Yaratıcı Drama, Yeterlilik | |
dc.description.abstract | Creative drama has an important place in pre-school. The aim of this study is to determine the opinions and qualifications of pre-school education teachers and teacher candidates about drama in education.A survey method was used in the study. The examples of the survey were formed by 360 pre-school teachers working in the formal and the private pre-school education programs, in the centre of Malatya, in 2006-2007 educational term. The data were analyzed by means of SPSS for Windows 12.0 packet program. A likert style questionnaire was used and factor analysis was used for it (KMO: .907, Barlett testi: 8821,174).The results according to the application; it was observed that the teachers had the qualifications in the levels of the individval features about the drama method, the adequacies obout the drama activities and learning conditions, the adequcies about the evaluations of the drama activities.However, it was observed that they didn?t have the adequacy in the level of knowing and applying of the qualifications about the drama and drama applications.There is a meaningful difference between the knowing and applying the qualifications about the creative drama and its lower dimensions.According to teachers¸ unknowing of the drama method, economic insufficiency, the anxiety to work fort he exams are the most faced problems.There isin?t a meaningful difference between the level of knowing and applying the features of creative drama according to the sexual variable.According to teachers, variable education about the drama; there isn?t a meaningful difference between the levels of the individual features according to the drama method, their adequacies about the drama activties and learning conditions, their adequacies about the evaluations of the drama activities. However, there is a meaningful difference between the drama and the level of knowing and applying the qualifications about the drama activity.Key Words: Creative Drama, Adequacy | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim birinci kademe sınıf öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemine ilişkin yeterlilik ve uygulama düzeylerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | The determination of the levels about the adequacies and applications for the creative drama method of the elemantry education first degree primary-school teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Drama | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.identifier.yokid | 306460 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 221667 | |
dc.description.pages | 256 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |