Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmen, Fatma
dc.contributor.authorAkay Orhan, Esra
dc.date.accessioned2020-12-29T11:59:48Z
dc.date.available2020-12-29T11:59:48Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/407556
dc.description.abstractBu araştırma ilköğretim okullarındaki yönetici ve öğretmen görüşleri temelinde iletişimden kaynaklanan çatışmaların türü ve düzeyini saptamak; bu çatışmaların yönetiminde hangi stratejilerin kullanıldığını belirlemek; ve elde edilen sonuçlar eşliğinde öneriler geliştirmek amacıyla geliştirilmiştir.Araştırmanın evrenini, resmi ilköğretim okullarında 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Elazığ il merkezinde görev yapan 2400; ve Elazığ merkeze bağlı köylerde görev yapan (müstakil sınıflı okullarda) 344 kadrolu öğretmen ve yönetici oluşturmaktadır. Buna göre küme örnekleme yoluyla örneklem grubuna merkezdeki 2400 öğretmen ve yöneticinin 350'si kırsal alandaki 344 öğretmen ve yöneticinin 300'ü alınmıştır. İl merkezinden örneklem alınırken 5 eğitim bölgesi 5 ayrı küme olarak adlandırılmış ve her kümenin toplam öğretmen ve yöneticilerinin sayısı tespit edilerek 2400'deki yüzdelik oranına göre örneklem alınmıştır.Verilerin analizinde anketin her bir maddesine ilişkin dağılımlar, bağımsız değişkenler bağlamında kay kare analizi ile karşılaştırılmıştır. Bunun yanında anketin kendi içindeki alt boyutlarının söz konusu bağımsız değişkenler açısından karşılaştırılması ise, Mann Whitney U testi ile yapılmıştır.Ulaşılan sonuçlardan bazıları özetlenecek olursa, okul yöneticileri ve öğretmenlerin iletişimden kaynaklanan çatışmaların nedenleri konusunda sosyo ? kültürel faktörleri etkili buldukları; erkek ve kadınların kişisel faktörleri önemli bir etken olarak değerlendirdikleri; kadın ve erkeklerin iletişimden kaynaklanan çatışmanın yönetimi boyutunda dinleme ve bütünleştirici stratejisinin yeterince uygulanmadığı görüşünde oldukları söylenebilir.
dc.description.abstractIn this study, it?s aimed to determine the kinds and levels of communication conflicts and the strategies in managing these conflicts in primary schools based on the views of school managers and teachers.2400 full employed teachers and managers of schools located in the provincial centre of Elazığ, and 344 full employed teachers and managers of schools (schools which give full day lessons) located in the rural area of Elazığ, were subject to the study in the academic year of 2007-2008. 350 of the full employed teachers and managers of schools located in the provincial centre, and 300 of the full employed teachers and managers of schools located in the rural area had gained access to the sampling group. Five educational districts were designated in 5 different clusters while sampling from the city, and the total amount of teachers and managers in each group were determined for sampling in accordance with the percentage of the group of 2400 persons.During the data analysis, distributions of each item in the poll were compared with the Chi-square analysis in the context of the independent variances. A comparison of the questionnaire dimensions according to independent variances was carried out through the Mann Whitney U-test.If some of the obtained results may be summarized, it may be said that school managers and teachers have found socio-cultural factors effected as the reasons of communication conflicts; male and female respondents have found personal factors important; and the listening and integration strategies in managing communication conflicts have not been practiced sufficiently.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKöy ve şehir ilköğretim okullarında örgütsel iletişimden kaynaklanan çatışmalar ve çatışma yönetimi yaklaşımları
dc.title.alternativeConflicts stemmed from organizational communication and conflict management approaches at rural and urban primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid316566
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid221679
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess