Show simple item record

dc.contributor.advisorGömleksiz, Nuri
dc.contributor.authorCetintaş Evcimik, Sare
dc.date.accessioned2020-12-29T11:59:07Z
dc.date.available2020-12-29T11:59:07Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/407414
dc.description.abstractDemokrasi insan haklarına saygı göstermeyi, bireyin özgürlüğünü ve yönetime etkin biçimde katılımını esas alan bir yaşam tarzı ve yönetim biçimidir. Eğitim sistemlerinin en önemli işlevlerinden birisi demokratik bireyler yetiştirmektir. Demokrasi ancak demokrasiyi davranış biçimi olarak özümsemiş ve demokrasi ilkelerini yaşama uygulayabilmiş insanlardan oluşan toplumlarda yaşamakta ve gelişmektedir. Bu anlamda demokrasiyi yaşatma, demokratik değerleri benimsemiş bireyleri yetiştirmekle, başka bir ifadeyle demokrasi eğitimi ile mümkün olacaktır (Gömleksiz 1988). Bu araştırmanın temel amacı Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının demokratik tutumlarını belirlemektir. Araştırmada Gözütok (1995) tarafından Türkçeye uyarlanan ?Demokratik Tutum Ölçeği? kullanılmıştır. Araştırma bulguları sonucunda öğrencilerin demokratik tutumları arasında cinsiyet, üniversite, bölüm, anne eğitim düzeyi, gelir düzeyi, kardeş sayısına göre istatistiksel olarak farklılaşmanın olduğu, baba eğitim düzeyi ve öğrenim şekline göre grupların demokratik tutumları arasında farklılaşmanın olmadığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractDemocracy is a life and administration style which focuses on respect for human rights, individuals' freedom and participation the administration effectively. One of the most important functions of any educational system is to bring up demokratic individuals.Democracy survives and develops only in the societies formed of people who have grasped it as a behavior and who can apply its principles their lives. İn this sense holding democracy a live will be possible by bringing up indivudial s who accept democratic values in other wordsby the education of democracy.The main purpose' of this research is to determine the democratic attitudes of prospective teachers enrolled in Faculty of Education. `Democratic Attitude Scale` adapted into Turkish by Gozutok (1995) was used in the study. The results of the study reveal that there is a statistically significant difference among prospective teachers' democratic attitudes by departments, gender and educational levels of their parents.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim fakültesi öğrencilerinin demokratik tutumları (Fırat, Dicle,7 Aralık, Cumhuriyet ve Erzincan üniversiteleri eğitim fakülteleri örneği)
dc.title.alternativeAn evaluation of democratic attitudes of the students in the faculty of education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDemocracy
dc.subject.ytmEducation of democracy
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmDemocratic attitude
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid341842
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid240113
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess