Show simple item record

dc.contributor.advisorSemerci, Nuriye
dc.contributor.authorYaman, Selin
dc.date.accessioned2020-12-29T11:57:56Z
dc.date.available2020-12-29T11:57:56Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/407162
dc.description.abstractBu arastırma ?lköğretim Birinci Kademe ?ngilizce Dersi Öğretim Programınınöğretmen görüslerine basvurularak programın temel öğeleri olan hedef, içerik, öğretmeöğrenmesüreci, değerlendirme boyutlarının, programın eksikliklerin ve uygulamadakarsılasılan sorunların değerlendirilmesi amacıyla yapılmıstır. Bu amaçla, Gaziantep iliSahinbey ve Sehitkamil merkez ilçelerindeki bazı ilköğretim okullarında ?ngilizcederslerine giren 121 öğretmen random (tesadüfi) ile seçilmistir.Programın uygulanabilirliğini incelemek amacı ile, öğretmenlere kisisel bilgilereyönelik 7 sorudan, bir öğretim programının temel öğeleri olan hedef, içerik, öğretmeöğrenmesüreci, değerlendirme boyutu ile ilgili 50 soruluk 4'li likert ölçeğinden,programla ilgili de 5 genel sorudan ve programla ilgili karsılasılan sorunların veuygulamadaki eksikliklerin tespiti için de ayrıca bir açık uçlu sorudan olusan bir anketdağıtılmıstır.Anket sonuçları, öncelikle frekanslar ve yüzdeliklere bakılarak genel anlamıylayorumlanmıstır. Daha sonra, öğretmenlerin cinsiyetleri, mezun oldukları bölümler,çalıstıkları okullardaki statüleri, okuttukları sınıflar, hizmet içi eğitime katılımları vekatıldıkları eğitim veya seminerlerin programla ilgili gereksinimleri karsılaması gözönünde bulundurulmustur. Chi-Square tekniği kullanılarak, bu gruplar arasındaprograma iliskin herhangi bir anlamlı farklılık olup olmadığı incelenmistir.IIIArastırmanın sonunda; ankete katılan öğretmenlerin programın uygulanabilirliğihakkında genel anlamıyla olumlu görüslere sahip oldukları anlasılmıstır. Öğretmenlerincinsiyetleri, mezun oldukları bölümler, çalıstıkları okullardaki statüleri, okuttuklarısınıflar, hizmet içi eğitime katılımları ve katıldıkları eğitim veya seminerlerin programlailgili gereksinimleri karsılaması açılarından ise; sadece bazı öğelerde anlamlıfarklılıklar ortaya çıktığı saptanmıstır.
dc.description.abstractThis research has been made to evaluate objective, content, learning-teachingprocess, evaluating dimensions, deficiencies and matters confronted in application ofEnglish teaching curriculum for Primary Schools? 4th and 5th grades by gettingteachers? opinions and impressions about English Curriculum for primary education.For that reason 121 participants of the study who teach English have been chosenrandomly in some primary schools in Gaziantep Sahinbey and Sehitkamil towns in2009-2010 academic year.To examine the programme?s applicability, teachers were given a questionnairewhich contains seven questions about demographic distribution of teachers, 50questions about objective, content, teaching-learning process, evaluating dimensions ofthe curriculum, five questions about curriculum in general and a final open-endedquestion for determining deficiencies and matters confronted in application of Englishcurriculum for Primary Schools? 4th and 5th grades.At first the questionnaire results was explained in general by consideringfrequency and percentage. Then teachers?s gender, graduation fields, employmentsituation, classes they teach, participation in a in-service training or a seminar about thenew curriculum and these trainings? meeting the needs about the curriculum were takeninto consideration. By using Chi-square technic, to determine whether there is adifference related to programme dimensions between the groups was examined.VAt the end of this research the teachers who participated to questionnaire havepositive opinions and impressions about the programme and its applicability has beenunderstood. According to the data obtained at the end of the study, some significantdifferences have been determined about teachers?s gender, graduation fields,employment situation, classes they teach, participation in a in-service training or aseminar about the new curriculum and these trainings? meeting the needs about thecurriculum.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim birinci kademe İngilizce dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Gaziantep il örneği)
dc.title.alternativeAssesment of English curriculum for primary schools' 4th and 5th grades according to teachers' opinions ( a case study in Gaziantep)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmGaziantep
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid382306
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263641
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess