Show simple item record

dc.contributor.advisorBilgiç, Şafak
dc.contributor.authorŞahin, Furkan Erdem
dc.date.accessioned2020-12-29T11:57:28Z
dc.date.available2020-12-29T11:57:28Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/407062
dc.description.abstractTrafik sorunları psikolojik, ekonomik ve çevresel zararlar vermektedirler. Trafik sorunlarının çözümünde kavşaklar arası etkileşim kurulması önemli bir unsurdur. Bir trafik şebekesinin performansı gecikme değeriyle anlaşılır. Sinyalize kavşaklarda meydana gelen taşıt gecikmeleri tüm sistemi etkilemektedir. Taşıtların gecikmesi hem yakıt kullanımını, hem de egzoz emisyonu değerlerini artırmaktadır.Kavşaklar arası koordinasyonun, trafik akış ve faz düzenlemelerinin öneminin incelenebilmesi amacıyla Eskişehir Gar bölgesi çalışma bölgesi olarak seçilmiştir.Eskişehir Gar Bölgesi kent merkezinin ortasında yer almaktadır. Artan nüfus ve yetersiz kalan yollar Eskişehir Gar Bölgesi'nde beraberinde trafik sorunlarını da getirmiştir. Devam eden Yüksek Hızlı Tren inşaatları ile artacak yolcu sayısına hizmet verebilmek amacıyla, yeni Eskişehir Gar binası çalışmaları devam etmektedir. 2023 yılında günlük 20000 kişiye ulaşması beklenen Yüksek Hızlı Tren yolcuları sebebiyle, bu bölgede ciddi trafik sorunları oluşması beklenmektedir.Tez çalışmasının amacı, Gar Bölgesi'nin güneyinde kalan ve bugün dahi ciddi trafik sorunlarına sahip olan M.K. Atatürk Caddesi'nin kavşakları arasında faz ve koordinasyonların düzenlenip, yeni senaryolar üretmek ve karşılaştırmaktır. Bu cadde üzerindeki sinyalize kavşaklarda tek yön, çift yön ve koordinasyon yapılması gibi çeşitli senaryolar üretilip analiz yapılmıştır. Aynı zamanda gar bölgesi gelecek trafik etkileri de dikkate alınmıştır.Çalışma sonuçlarında kavşaklar arası koordinasyon oluşturma ve Mustafa Kemal Atatürk Caddesi'ni tek yöne çevirme en verimli sonuç olarak görülmüştür. Toplam gecikme değerinde, kavşaklar arası koordinasyon sistemi kurulmasıyla yüzde 40'a varan ve koordinasyonla beraber tek yön sistemi kurulmasıyla yüzde 54'e varan azalmalar görülmüştür.
dc.description.abstractTraffic problems give psychological, economic and environmental damage. The establishment of interaction between intersections is an important element in the solution of traffic problems. Delay values to understand the performance of a traffic network. Vehicle delays occurred in signalized intersections affects the whole system. Vehicle delays increases both the use of fuel and exhaust emission values.Eskisehir Station Area was selected study area for analyze importance of phase sequence, traffic flow and intersection coordination.Eskişehir Station Area located in the middle of the city center. Increasing population and inadequate roads get along with traffic problems in Eskişehir Station Area. Eskişehir New Station building continues for ongoing construction High Speed Rail and serve to increase number of passengers. 20000 people are expected to reach a daily High Speed Rail passengers in 2023 because of expected to be serious traffic problems in this area.The aim of the thesis, edit phase and coordination to generate and compare new scenarios between M.K Atatürk Street's intersections which is south of the station and is having serious traffic problems even today. Signalized intersections on this street generated and analyzed one direction, two directions and establishing coordination such as various scenarios. Also future traffic impacts of station area were considered.The most efficient result is seen establishing coordinate between intersections and M.K. Atatürk Street turn one way. Total value of delay reduction is seen establish coordinate system up to 40 percent and turn one-way system up to 54 percent.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTrafiktr_TR
dc.subjectTrafficen_US
dc.titleEskişehir yeni garının trafik etkilerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation traffic impact of Eskisehir new station
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSignalization
dc.subject.ytmGreen wave coordination
dc.subject.ytmDelay
dc.identifier.yokid10071272
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid392176
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineUlaştırma Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess