Show simple item record

dc.contributor.advisorŞişman, Mehmet
dc.contributor.authorEkşi, Süleyman
dc.date.accessioned2020-12-29T11:56:02Z
dc.date.available2020-12-29T11:56:02Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/406775
dc.description.abstractÖZET İnsanlar, yaşamlarını bir ilişkiler ağı içinde sürdürmek zorundadır. Bu ilişkilere bağlı olarak toplumsal ihtiyaçların karşılanması için mal ve hizmet üretilmesi gerekmektedir. Toplumun başarılı ve huzurlu olması, mal ve hizmetlerin etkili ve verimli bir şekilde üretilmesi ve tüketilmesine bağlıdır. Eğitim örgütleri de ürettikleri eğitim hizmetleriyle toplumsal dengeyi sağlayan en önemli temel yapılan oluşturmaktadır. Eğitim örgütlerinin daha verimli olması ve bilgi çağındaki yerini alabilmesi için, sürekli gelişme ve değişmeyi esas alan, herkesin ve her kesimin katılımının sağlandığı, maddi ve manevi kaynakların birleştirildiği toplam kalite yönetimi yaklaşımını uygulaması gerekli görülmektedir. İşte bu düşünceden hareketle bu çalışmada, müfredat laboratuvar okulları ile toplam kalite yönetiminin temel ilkeleri arasındaki benzerlikler incelenerek, müfredat laboratuvar okullarında toplam kalite yönetimi yaklaşımının uygulanabilirliği araştırılmıştır. Araştırmada gerekli verileri toplamak içim Eskişehir merkezinde yer alan ve müfredat laboratuvar okulu programı uygulanan ilköğretim okullarından Melahat Ünügür İlköğretim Okulunda, yönetici, sınıf ve branş öğretmenlerinden oluşan 80 kişilik bir gruba anket uygulanmıştır. Toplam kalite yönetimi yaklaşımının ilkelerine ne ölçüde önem verildiği ve okullarında söz konusu ilkelerin ne ölçüde gerçekleştiğini belirlemek için araştırmada kullanılan anket araştırmacı tarafından geliştirilmiş olup, araştırma verileri bu anketle toplanmıştır. Betimsel çalışma niteliğinde olup verilerin çözümlenmesinde; frekans, yüzde, hesaplamaları kullanılmıştır. Müfredat laboratuvar okulu programı uygulanan Melahat Ünügür İlköğretim Okulunda görev yapan öğretmenlerin toplam kalite yönetimi yaklaşımı ilkelerine verdikleri önem ve bu ilkelerin okullarında gerçekleşme derecesi olumlu olarak bulunmuştur. Normal eğitim-öğretim programlan uygulanan ilköğretim okullannda da müfredat laboratuvar okulu programının, uygulanmaya başlamasının toplam kalite yönetimi yaklaşımının uygulanabilmesi için gerekli olduğu sonucuna vanlmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT Human beings live in communities, that's why they have to produce commodities and services. In order for the community to be succesful, efficiency of production and consumption must be increased. For balancing production and consumption, education organisations supply knowledge and skills. Basic systems are created in these organizations. In order to have good efficiency and the best quality in these education systems contribution of every person and every group must be obtained. Also material and financial sources must be gathered in a total quality systems. In this theses, the relationship between education laboratory schools and total quality systems is examined. Also applicability of these systems to these schools is discussed. In this study, as a case, Melahat Ünügür Primary School has been chosen, where they apply total quality system in their education laboratories. The succes of 80 teachers and their application of total quality system are analised by an `Investigate Form`. Results are collected in these forms. In this investigation, sample studies are done by frequency, percentage. The performance of teachers and administrators has sucessful results. As a result, these education systems must be applied to other schools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMüfredat labaratuvar okullarında toplam kalite yönetiminin uygulanabilirliği
dc.title.alternativeRelationship between education laboratory schools and total quality systems is examined
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmCurriculum laboratory schools
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid95952
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid95952
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess