Okul yaşamında törensel etkinlikler
dc.contributor.advisor | Şişman, Mehmet | |
dc.contributor.author | Küçük, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:55:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:55:55Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/406754 | |
dc.description.abstract | YÜKSEK LİSANS TEZ OZU OKUL YAŞAMINDA TÖRENSEL ETKİNLİKLER Murat Küçük Eğitim Bilimleri Anabilim Dahi Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Haziran, 2001 Danışman: Doç. Dr. Mehmet Şişman Törenler, insanların genel yaşamında olduğu kadar okul yaşamında da önemli bir yere sahip olmasma karşın, Türkiye'de okul örgütlerindeki törensel yapımn araştırıldığı bir çalışmaya rastlanmamıştır. Okul kültürünün önemli bir öğesi olan törensel etkinlik lerin, eğitimin işlevlerini gerçekleştirebilmesine olan yararlılığı, araştırmacıyı, okul yaşamındaki törensel etkinliklerin bir yönünü oluşturan ulusal törenlerin ilköğretim okullarındaki görünümünün araştırılmasına yöneltmiştir. Bu amaçla, öncelikle törene ilişkin genel bilgiler verilmiş, ardından, okulda düzenlenen törensel etkinliklerin değerlendirilmesine yardımcı olabilecek ölçütler orta ya konulmuştur. Daha sonra, Türkiye'de ilköğretim okullarında düzenlenen törensel etkinlikler, işlevlerine göre gruplandırılarak ele alınmıştır. İlköğretim okullarındaki törensel etkinliklerin en köklü ve en kapsamlısı olan ulusal bayram törensellikleri, ulu sal günlerin bayramlaşması sürecinden başlanarak özetle analiz edilmeye çalışılmıştır. Araştırma verileri, Eskişehir'in merkez ve kenar semtlerinden rastgele yöntemle seçilen toplam 10 ilköğretim okulundaki öğretmen ve öğrencilere uygulanan anket formu ile toplanmıştır. Özel olarak geliştirilmiş ankette, ulusal bayram günlerinde düzenlenen törensel etkinliklere ilişkin önerme niteliğinde 27 madde sunulmuştur. Ayrıca, ankette, öğretmen ve öğrencilerin ulusal bayram günlerinde düzenlenen tören ve diğer kutlama etkinlikleri ile ilgili önerilerini yazabilecekleri bölüm ayrılmıştır. Araştırmada ulaşılan bulgular, ulusal bayram günlerinin kutlanmasında genellikle resmi törenlerle yetinildiğini, bu törenlerin ise öğrencilerin dünyasına göre son derece ciddi ve sıkıcı olduğunu, bu yapıda düzenlenen törenlerin amaçlarına ulaşamadıklarım ortaya koymuştur. Bu nedenle, ulusal bayram günlerinin resmi törenler dışında okul çağındaki katılımcıların ilgi ve beklentilerine uygun değişik törensel etkinliklerle şenlik havasında kutlanması önerilmektedir. | |
dc.description.abstract | 11 ABSTRACT CEREMONIAL ACTIVITIES IN PUBLIC SCHOOLS Murat Küçük Department of Educational Studies June, 2001 Adviser: Associate Professor Mehmet Şişman Ceremonies play an important role in organizational and human life. However, there aren't many studies about the ceremonies and their usefulness to towards the searches of the aspects of national ceremonies that are part of the celebrations held at the schools. For the research of ceremonies first of all, general information had been given about them, then the criteria had been brought up which were useful for the evaulation of the ceremonies prepared at the schools. After that the ceremonies held at the primary schools had been searched according to their functions. The national ceremonies that are the most rooted and the most contented celebrations of the schools had been tried to analyse briefly beginning from the process of national days' becoming festivals. The research had been done with an questionnaire that was randomly applied to the teachers and students often primary schools. In the questionnaire, 27 items had been given which were as propositions to the ceremonies held at the national festivals. In addition, a part had been prepared for the teachers and students to write then- suggestions for the ceremonies and celebrations that are held at the national festivals. The findings of the research has brought up that while celebrating the national days people contented with just official ceremonies which were too serious and boring for the students and ceremonies held like these ones cannot reach its goals. It was suggested that the national festivals should be celebrated with different and cheerful activities appropriate to the interests and expectations of the participants that are at the school age. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yaşamında törensel etkinlikler | |
dc.title.alternative | Ceremonial activities in public schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School life | |
dc.subject.ytm | Ceremonies | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 111324 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 108920 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |