Show simple item record

dc.contributor.advisorTuran, Selahattin
dc.contributor.authorEbiçlioğlu Taşdemir, Nuray
dc.date.accessioned2020-12-29T11:55:54Z
dc.date.available2020-12-29T11:55:54Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/406748
dc.description.abstractYÜKSEK LİSANS TEZ ÖZÜ FARKLI CİNSİYETTEKİ OKUL YÖNETİCİLERİNİN LİDERLİK ÖZELLİKLERİ Nuray (EBİÇLÎOĞLU) TAŞDEMİR Eğitim Bilimleri / Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalı Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Haziran, 2001 Danışman : Yrd. Doç. Dr. Selahattin Turan İlköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin algılarına dayanılarak, ilköğretim okullarında farklı cinsiyetteki okul yöneticilerinin liderlik özelliklerinin saptanması, bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmada varolan durumu saptamayı amaçlayan `Tarama` (survey) yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Eskişehir ilinde bulunan 397 ilköğretim okulunda 1999-2000 öğretim yılında görev yapan 3321 öğretmen ve 21 kadın, 146 erkek okul yöneticisi oluşturmaktadır. Eskişehir ili ilköğretim okullarında kadın yönetici sayısının sınırlılığı nedeniyle Eskişehir merkez ilköğretim okullarında kadın okul yöneticilerinin bulunduğu tüm okullar, araştırma kapsamına alınmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde; denek görüşlerinin cinsiyet değişkeni açısından farklılaşıp farklılaşmadığının gözlenmesi amacıyla Khi kare tekniği ve kadın okul yöneticileriyle erkek okul yöneticilerinin belirlenen liderlik boyutlarında farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla da Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, ankete katılanların, farklı cinsiyetteki okul yöneticilerinin liderlik boyutlarında, cinsiyete dayalı anlamlı farklılıklar olmadığını göstermiştir. Bu bulgular ışığında, en alt düzeyde algılanan liderlik boyutları olması açısından, kadın okul yöneticilerinin `pozitif olma`, erkek okul yöneticilerinin ise `demokratik ve hoşgörülü olma` boyutlarındaki liderlik özelliklerini daha etkili biçimde oluşturmaya çalışmaları önerilmiştir.
dc.description.abstractABSTRACT A Study of Female and Male Elementary School Principals' Leadership Characteristics Nuray (EBİÇLİO?LU) TAŞDEMİR Department of Educational Studies Osmangazi University Institute of Social Sciences June, 2001 Adviser: Selahattin TURAN, Assistant Professor The purpose of this study was to examine the role of gender in school leadership as perceived by teachers in Turkish elementary schools in the city of Eskişehir. Data were collected from 3321 teachers, 21 female principals and 146 male principals. Because there were limited female principals, all schools which had female principals included in the study. For data analysis, firstly, Chi square technique was used to find whether participants' perception based on gender differences.Secondly, Mann Whitney U test was used to indicate the leadership characteristics' difference between female and male principals. The research findings indicated that there was no significant difference between female and male principals' leadership characteristics as perceived by teachers. However, the study indicated that female school principals had more `positive image` as a leadership characteristics than male principals. In contrast, male school principals had more `democratic and toleration` as leadership characteristic than female principals.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFarklı cinsiyetteki okul yöneticilerinin liderlik özellikleri
dc.title.alternativeA Study of female and male elementary school principals leadership characteristics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmGender differences
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmManagers
dc.identifier.yokid111319
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108921
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess