Show simple item record

dc.contributor.advisorUzkesici, Nuray
dc.contributor.authorAtaman, Erdal
dc.date.accessioned2020-12-29T11:55:52Z
dc.date.available2020-12-29T11:55:52Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/406740
dc.description.abstractTEZ OZU Hızlı değişimin egemen olduğu çağımızda işletmenin geleceğinden sorumlu bulunan yöneticilerin, görevleri ve ilgi alanları eskiye nazaran farklılık göstermiştir. Çağdaş işletmecilikte giderek daha yaygın bir kullanım alanı bulan `Yaratıcılık` uygulamalarının yoğun rekabet ortamında çalışan işletmelere önemli bir üstünlük sağladığı kabul edilmektedir. İş ortamlarında yaratıcı yöneticileri ve onu izleyen yaratıcı bireyleri ortaya çıkarmalıyız. Yaratıcı yöneticileri tanılamak, eğitim yoluyla yetiştirmek ve onların sorumluluk alacakları konulan genişletmek gerekmektedir. Kuruluşlar yaratıcı değildir, yaratıcı olanlar insanlardır. Normal zekalı her insan yaratıcı olabilir. Bir kuruluşun yaratıcı ve yenilikçi Özellikler sergilemesinin nedeni, çalışanlarının içindeki yaratıcılığı yeterince canlandırabilmiş olmasıdır. Bir kuruluşun başarısı, yaratıcı düşünceyi teşvik eden bir ortam yaratabilmiş olmasına bağlanabilir. Bu nedenle yönetici yaratıcılığın destek gördüğü bir ortam yaratmalı ve personelini teşvik etmelidir. Yaratıcı bireyler pratik zekaya sahip, olaylarda başkalarının göremediği noktalan görebilen, olaylara ve nesnelere farklı gözlerle bakabilen bireylerdir. İşletmeler yaratıcı ortamı teşvik edip etmediğini ölçen testlerin yardımıyla bu bireyleri ortaya çıkarabilir ve yaratıcılığı geliştiren programlarla yöneticilerin ve iş görenlerin yaratıcılıklannı geliştirebilirler. İşletmelerin çalışanlarına yaratıcı bir ortam hazırlayıp hazırlamadıklannı öğrenmek amacıyla Arçelik Anonim Şirketi iş görenleri üzerinde bir anket uygulanmıştır. Anket sonucunda işletme yaratıcılık açısından nötr çıkmıştır. Yani ne ideal ne de kapalıdır.
dc.description.abstractIll ABSTRACT In our time when rapid changes are dominating, the managers' interests and duties changed a lot when compared with past for the managers responsible for the future of a company. Creativity, which is getting more and more common in contemporary managing, provides superiority for the companies whose creative applications are an important for them in highly competitive atmosphere. It is the very need that we should have the creative manager and individuals course to happen. To describe the creative managers, to quality them through training and the areas whose responsibilities they will take over are to be developed. Humans are creative but not companies. Each person with a normal level of I.Q. can be creative. The reason for a company to demonstrate creative and innovative characteristics is the activation of the motivation in its employees. The success of a company may be linked closely to the atmosphere encouraging the idea of creativity. As a result, an atmosphere in which the idea of creativity is supported must be provided and all personnel must be encouraged. Creative individuals are the ones with practical talent, the ones being able to see small details that a normal eye can't, and the one looking at events from a different point of view. The companies can monitor these individuals with the help of the tests designed to measure whether or not they motivate the atmosphere of creativity and with the programs aimed to improve creativity, the creativity of managers and employees can be developed. To learn whether or not the companies prepared a creative atmosphere to their employees, a pool for the employees of Arçelik Co. was taken. In result of the query, it came out neutral from business creativity's point of view. That means it is neither ideal nor close.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütlerde yaratıcılık ve bir işletme ortamının yaratıcılık açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeCreativity in organizations and an evaluation of a business environment from creativity viewpoint
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBusiness management
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmOrganizational structure
dc.identifier.yokid111237
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108905
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess