Sınıfta ders zamanın yönetimi
dc.contributor.advisor | Aydın, Ayhan | |
dc.contributor.author | Şaktanli, Cumhur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:55:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:55:46Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/406719 | |
dc.description.abstract | YÜKSEK LİSANS TEZİ ÖZÜ SINIFTA DERS ZAMANININ YÖNETİMİ Cumhur, ŞAKTANLI Eğitim Bilimleri AnabilimDalı Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalı Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü ŞUBAT, 2001 Danışman: Doç Dr. Ayhan Aydın öğretme ve öğrenme sürecinde derse ayrılan süreden yeterince faydalamlamamakta ve bu da öğrenmeyi olumsuz yönde etkilenmektedir. Bilindiği gibi etkili bir sınıf yönetimi ders zamanının etkili kullanılmasıyla eşanlamlıdır. Ders içinde öğrencilerde varolan potansiyeli dinamik bir hale getirmek, ortaya çıkabilecek sorunları önceden görebilmek, öğrencilere verimli ve planlı çalışma alışkanlıkları kazandırabilmek ders zamanının verimli kullanılabilmesine bağlıdır. Bu bağlamda, ilköğretim okullarında görevli yöneticiler ve Milli Eğitimde görevli müfettişlerin izlenim ve görüşlerini öğrenmenin faydalı olacağı düşünülmüştür. Araştırmada tarama (survey) yöntemi kullamlmıştir. Araştırmanın evreni Eskişehir il merkezinde bulunan 53 ilköğretim okulunda görev yapan yöneticilerden ve il Milli Eğitim Müdürlüğünde görev yapan 25 müfettişten oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde denek görüşlerinin ilgili değişkenler açısından farkhlaşıp farkhlaşmadığmı anlamak amacıyla Khi-kare tekniği kullamlmıştir. Araştırma sonuçlan deneklerin, öğretmenleri ders zamanının yönetimi konusunda genelde yeterli bulmadıklannı göstermiştir. Sınıfın psikolojik atmosferinin yönetilmesindeki yetersizler, öğrenme güçlüğü içinde bulunan öğrencilere gereken ölçüde ve uygun zamanda yardım sağlanamaması, çabuk öğrenen öğrencilere ek öğrenme fırsatı verilerek kendilerini geliştirme fırsatı sunulmaması gibi nedenlerden dolayı sınıfta dersin akışım engelleyici arzu edilmeyen durumlar ortaya çıkmaktadır. Zaman kayıplarına neden olan bu tür etmenleröğrencilerden, eğitim ortamının fiziksel ve psikolojik özelliklerinden, gereksiz yönetsel görevlerden, öğretmenlerden vb. kaynaklanmaktadır. Bu etmenlerin fark edilmesi ve giderilmesi geniş ölçüde öğretmenin mesleki duyarlılığı ve yeterliliği ile ilgilidir. Araştırmada elde edilen bulgulara dayanılarak öğretmenlerin sorunun neden ve sonuçlan hakkında duyarlılık kazanmaları amacıyla mesleki oturumlar (söyleşi, seminer, konferans, forum, beyin fırtınası) aracılığıyla bir araya getirilmesi, böylece hem hizmet öncesi hem de hizmet içi eğitim programlarında ders zamanı yönetimi konusunda kendilerini geliştirmelerine olanak sağlanması önerilmektedir. | |
dc.description.abstract | HI THE ABSTRACT OF THE POSTGRADUATE THESIS A STUDY ON CLASS TIME MANAGEMENT Cumhur ŞAKTANLI Major Branch of Educational Sciences Educational Administration, Supervision, Planning and Economy Osmangazi University The Institute of Social Sciences FEBRUARY, 2001 Advisor: Assc. Prof. Dr. Ayhan AYDIN This study discusses the time management in the class. In the teaching and learning process the allocated time cannot be used effectively, so this has a negative influence on learning. In fact, effective class time management means effective classroom management. The key to activating students' potential dynamics, to foreseing the potential problems, to making students acquire study habits, underlies the effective class time management. In this context, it is considered that it will be useful to apply to the perceptions of the elementary school principals and national education directorship inspectors. The survey method was used in this study. The study included 53 primary school principals and 25 inspectors. In the study, the data were collected through the questionnaire prepeared by the author. The data were analyzed through Chi-square technic to see if the thoughts of the subjects were differentiated. The results of the study indicated that the subjects think the teachers are ineffective in managing the class time. The findings were aimed at contributing solutions to the problem. Undesired class management problems result in inefficient management of the psychological state of the students, inefficient and inadequate assistance to the students having learning problems and insufficient learning opportunity provided to the more talented students to further their knowledge and skills. The source of such factors that causes the class time to be wasted is the students themselves, the classroom setting, unnecessary administrative tasks and ineffective teachers. These problems can be identified | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıfta ders zamanın yönetimi | |
dc.title.alternative | A Study on class time management | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Class time | |
dc.subject.ytm | Time management | |
dc.identifier.yokid | 111340 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 108916 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |