Show simple item record

dc.contributor.advisorTorlak, Ömer
dc.contributor.authorOnulay, Hatice Berna
dc.date.accessioned2020-12-29T11:55:40Z
dc.date.available2020-12-29T11:55:40Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/406699
dc.description.abstract11 ÖZET KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARINDA PAZARLAMA ÇABALARI VE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİN ÖLÇÜLMESİ (Eskişehir'de Bir Uygulama) ONULAY, Hatice Berna İşletme Yüksek Lisans -2002 Danışman :Doç. Dr. Ömer TORLAK Son yirmi yılda ülkemiz medya piyasasında meydana gelen hızlı büyüme ile yoğun bir rekabet ortamı oluşmuştur. Yazılı ve görsel basın araçlarımızın bu rekabet ortamında tarafsız, dürüst, doğru ve bilgilendirici yayınlar yaparak toplumsal değerlerin güçlendirilmesine, gelişmesine katkıda bulunmaları oldukça önemlidir. Bu çalışmanın amacı ülkemizdeki yazılı ve görsel basın ürünlerindeki pazarlama çabalarının değerlendirilmesi ve bu ürünlerde oluşan müşteri memnuniyeti düzeyinin açığa çıkarılmasıdır. Çalışmanın ilk bölümünde kitle iletişim, kitle iletişim araçları ve bu araçların işlevleri ile toplum üzerindeki etkileri hakkında genel bilgi verilmektedir. Tezin ikinci bölümünde, kitle iletişim ürünlerinde pazarlama yönetimi, hizmet olarak kitle iletişimi ele alınmıştır. Müşteri memnuniyeti kavramı ve müşteri memnuniyetinin ölçülmesi konularında genel bilgiler verilmiştir. Bu bölümün son kısmında Türkiye'de medyanın gelişimi ve medyadaki müşteri memnuniyeti kavramlarına yer verilmiştir. Üçüncü bölümde konuyla ilgili Eskişehir'de yapılan bir araştırmaya yer verilmiştir. Veriler anket yoluyla Eskişehir şehir merkezinde yaşayan 450 kişiden toplanmış ve analiz edilmiştir. Sonuç bölümünde ise analiz sonuçlan yorumlanmıştır.
dc.description.abstractHI ABSTRACT MARKETING EFFORTS AND CUSTOMER SATISFACTION MEASURING IN MASS MEDIA (Application in Eskişehir) ONULAY, Hatice Berna Administration Master Thesis - 2002 Advisor : Ömer TORLAK, Associate Professor In the last two decades, highly competitive market has come out together with rapid growth in the media in our country. In this competitive market, it is very important that our media tools contribution to the social structure's development by carrying out correct, honest, impartial and educational broadcasts. The goal of this thesis, it is to evaluate the marketing efforts in media products in our country and to show customer satisfaction with these products. In first chapter; general knowledge has given about mass communication together with it's tools, functions and affect of these tools on the society. In the second chapter; marketing management in mass communication products and mass communication as service has given investigated. Also, knowledge about customer satisfaction concept and its measurement has introduced. At the last section of this chapter, the development of the media and customer satisfaction has researched in Turkish media. Finally; in third chapter an application study which is carried out by questionnaire method has included. Data in this study was gathered by questionnaire method from 450 people who lives in Eskişehir and were analyzed in detail. Obtained results were interpreted in the conclusion section.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKitle iletişim araçlarında pazarlama çabaları ve müşteri memnuniyetinin ölçülmesi (Eskişehir`de bir uygulama)
dc.title.alternativeMarketing efforts and customer satisfaction measuring in mass media (application in Eskişehir)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNewspapers
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmRadio
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmMagazines
dc.subject.ytmMass media
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmNewspapers
dc.identifier.yokid120019
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid116787
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess