Show simple item record

dc.contributor.advisorTuran, Selahattin
dc.contributor.authorYilmaz, Kürşad
dc.date.accessioned2020-12-29T11:55:39Z
dc.date.available2020-12-29T11:55:39Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/406695
dc.description.abstractÖZET İlköğretim okulu müdürlerinin liderlik davranişlariyla öğretmenlerin öğrenci kontrol yaklaşımları ve öğrencilerin okul yaşamının niteliğine ilişkin algıları arasındaki ilişkiler YILMAZ, KÜRŞAD Yüksek Lisans-2002 Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Danışman: Yrd. Doç. Dr. Selahattin TURAN Bu çalışmanın amacı; ilköğretim okulu yöneticilerinin liderlik davranışları ile öğretmenlerin sahip oldukları öğrenci kontrol yaklaşımları arasındaki ilişkinin varlığını ve bunun kaliteli okul yaşamı niteliği üzerindeki etki derecesini araştırmaktır. Bu çalışmada, geleneksel okulu temsil eden devlet okullarındaki öğrenci kontrolünün ve okul yaşamının niteliği belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada tarama (betimleme) modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Kütahya il merkezinde bulunan ilköğretim okullarında çalışan öğretmenler ve öğrenciler oluşturmuştur. Örneklemini ise il merkezindeki 13 ilköğretim okulundaki öğretmenler ve bu okullardan tesadüfi olarak seçilen öğrenciler oluşturmaktadır. Bu çalışmanın verileri, 13 ilköğretim okulundaki 322 öğretmen ve 1469 öğrenciden toplanmıştır. Veriler, ölçekler aracılığı ile toplanmıştır. Hipotezleri test etmek için korelasyon analizlerinden faydalanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; ilköğretim okulu yöneticilerinin liderlik davranışları ile öğretmenlerin kontrol yaklaşımları arasında ters bir ilişki vardır. Yöneticisi destekleyici olan öğretmen gözetimci eğilimli, tersine, emredici (direktif) olunca da insancıl (hümanist) eğilimli olmaktadır. Ancak, bu liderlik davranışlarının öğrencilerin okul yaşamının niteliğine ilişkin görüşlerini olumlu olarak etkilediği görülmüştür.
dc.description.abstractIll ABSTRACT A STUDY OF LEADERSHIP BEHAVIORS OF PRIMARY SCHOOL'S ADMINISTRATORS, THE PUPIL CONTROL IDEOLOGY AS PERCEIVED BY TEACHERS AND THE QUALITY OF SCHOOL LIFE AS PERCIEVED BY STUDENTS YILMAZ, KÜRŞAD Master Thesis-2002 Educational Administration, Supervision, Planning and Economics Advisor: Selahattin TURAN, Assistant Professor The purpose of this study was to examine the existence of the relationship between the leadership behaviors of the primary school's administrators and the pupil control ideology that the teachers had and its effects on the quality of school life. In this study, the degree of control in public schools, which represents traditional schools, was tried to be defined. In this study, survey method was used. Population of the study was the teachers and the students in the primary schools which are placed in the city of Kütahya. And the sample was, the teachers from the 13 primary schools and the students who were selected randomly from these schools. Data were collected from 322 teachers and 1469 students in 13 public primary schools. Data were collected by questionnaires. Correlation analyses were performed to test the hypotheses of the study. Results of the study indicated that the existence of negatif relationship between the leadership behaviors of primary school administrators and the pupil control ideology of teachers. The teachers whose administrator was supportive, was custodial; and on the opposite the one whose administrator was directive, was humanistic. But, both of this administrator behavior, affects positively to the view of students about the quality of school life.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu müdürlerinin liderlik davranışlarıyla öğretmenlerin öğrenci kontrol yaklaşımları ve öğrencilerin okul yaşamının niteliğine ilişkin algıları arasındaki ilişkiler
dc.title.alternativeA Study of leadership behaviors of primary school`s administrators, the pupil control ideology as prceived by teachers and the quality of school life as perceived by students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLocus of control on students
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid120032
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid116789
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess