dc.contributor.advisor | Çubukçu, Zühal | |
dc.contributor.author | Yarali, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:55:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:55:35Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/406680 | |
dc.description.abstract | TEZOZU Eğitim örgütlerinde yapılacak her türlü değişikliğin temel amacı, daha iyi, daha nitelikli ve daha etkili eğitim içindir. Okullarda yapılacak değişikliklerin başında gelen eğitimin niteliğini yükseltme çalışmalarına başlamadan önce yapılması gerekenlerden biri, okulların, okul-aile ilişkileri bakımından var olan durumlarının ortaya konmasıdır. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim kurumlarının etkili okulun veliler boyutundaki özelliklerine hangi düzeyde sahip olduklarım, bu okullardaki öğretmen ve okul yöneticilerinin algılan doğrultusunda ortaya koymaya çalışmaktır. Araştırma tarama modelindedir ve verilerin toplanmasında `Etkili Okul- Veli İlişkileri Anketi` kullanılmıştır. Araştırmanın problemine ve alt problemlerine uygun olarak verilerin frekans dağılımları ve yüzdeleri alınmış; aritmetik ortalama(X), standart sapma (ss), t testi (t), tek yönlü varyans analizi, Tukey testi gibi istatistik tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlan kısaca şöyledir: 1) Öğretmenlerin algılarına göre, etkili okulun boyutları arasında yer alan `veliler`, göstermeleri gereken davranıştan orta ve altında düzeyde göstermektedirler. 2) Okul yöneticisi algılarına göre, etkili okulun boyutlan arasında yer alan `veliler`, göstermeleri gereken davranıştan orta düzeyde göstermektedirler. 3) Öğretmenlerin etkili okulun boyutlan arasında yer alan `velilerin` göstermeleri gereken davranışların gerçekleşme düzeyi konusundaki algılan onların; cinsiyetlerine, kıdemlerine, öğrenim durumlarına göre farklılık göstermekte olup, görevlerine ve bulundukları okuldaki hizmet sürelerine göre farklılık göstermemektedir. 4) Okul yöneticilerinin etkili okulun boyutlan arasında yer alan `velilerin` göstermeleri gereken davranışların gerçekleşme düzeyi konusundaki algılan onların; kıdemlerine, öğrenim durumlarına göre farklılık göstermekte olup, cinsiyetlerine ve bulundukları okuldaki hizmet sürelerine göre farklılık göstermemektedir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The main purpose of all kind of changes, which are going to be done in educational organizations, is to provide better qualified and more effective education. Before improving the quality of education, which is the most preliminary change in this field, one of the things that should be done is to examine the present condition of schools in terms of parent - school relationship. The objective of this study is to determine the level of effective schools' quality in terms of parental involvement at primary education institutions through teachers and school administrators' perception. The study is in scanning model and `Effective School-Parent Relationship Inquiry` was used to collect the data. The frequency order and the percentage of the data were collected in accordance with the problem and the inferior problems of the study, and arithmethical mean, standard deviation, t test, single directed variance analysis and Tukey Test were used. The results of the study are briefly these: 1) According to teachers' perception parents, who take part among effective school's dimensions reveal the behaviour, that they should show, at medium or below medium level. 2) According to school director's perception parents, who take part among effective school's dimensions reveal the behaviour, that they should show, at medium level. 3) Teacher's perception, which takes part among effective school's dimensions, and concerning the level of parents' apparent behaviour, which they should show actually, shows difference in terms of their gender, seniority and educational status, whereas it doesn't show any diference in terms of their duties and the duration of their service at their school. 4) School directors' perception, which takes part among effective school's dimensions, and concerning the level of parents' dimensions, apparent behaviour, which they should show actually, shows difference in terms of their seniority and educational status, whereas it doesn't show any difference in terms of their gender and the duration of their service at their school. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim kurumlarının etkili okulun veliler boyutundaki özelliklerine sahip olma düzeyleri | |
dc.title.alternative | The Levels of primary education institutions which has the features of dimension of parents in effective school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Effectiveness | |
dc.subject.ytm | School-family relations | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Organizational effectiveness | |
dc.identifier.yokid | 120107 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 116796 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı | |