Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyük, Köksal
dc.contributor.authorDeniz, Nurcan
dc.date.accessioned2020-12-29T11:55:14Z
dc.date.available2020-12-29T11:55:14Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/406607
dc.description.abstractSaglık hizmetlerinde kalite çok önemli bir konudur. Buna ragmen Türkiye'desaglık hizmetlerinin kalitesini ölçmek için kullanılan araç, genellikle yurtdısındasaglık sektörü dısındaki hizmet sektörleri temel alınarak gelistirilen SERVQUALölçegidir. Hizmet kalitesi alanında en çok kullanılan SERVQUAL ölçeginin saglıksektörü için uygun olmadıgı yazında ortaya konulmustur. Bu çalısma kapsamındaöncelikle saglık hizmet kalitesinin kavramsallastırılması amacıyla bir modelgelistirilmesi; ardından açıklayıcı ve dogrulayıcı faktör analizleri aracılıgıylaTürkiye'de devlet hastanelerinde yatan hastaların algılanan saglık hizmetkalitelerinin ölçümünde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek gelistirilmesiamaçlanmıstır. Ayrıca modelde yer alan boyutların önceliklendirilmesi içinkullanılacak bir yöntem de önerilmistir. Gelistirilen ölçek, Eskisehir'de yer alan birdevlet hastanesinde 268 hastaya uygulanmıstır. Uygulama sonuçları yatan hastalarınboyutları personel kalitesi, fiziksel kalite ve süreç kalitesi seklinde sıraladıklarınıgöstermektedir. statistiksel analizler neticesinde 51 sorudan olusan bir ölçekönerilmistir. Bunların yan sıra açık uçlu sorulara verilen yanıtlar için de metin analizigerçeklestirilmis; en çok refakatçi konusundaki isteklerin dile getirildigi görülmüstür.
dc.description.abstractHealthcare service quality is a very important issue. However, healthcareservice quality assessment tool is generally SERVQUAL, a generic scale, developedbased on service sectors except healthcare services, in Turkey. It was shown in theliterature that SERVQUAL isn't suitable for healthcare services. It is aimed todevelop a model to conceptualize healthcare service quality and to develop a validand relaible scale through explarotary and confirmatory factor analysis for inpatientsin public hospitals in Turkey context in this research consequtively. A prioritizationmodel is also proposed to use in the model. Scale was applied for 268 patients in apublic hospital in Eskisehir city in Turkey. Patients ranked the dimensions staffquality, physical quality and process quality in a decreasing order according to theirimportance. After the statistical analyses, a scale consists of 51 question is proposed.In addition to these studies, text analysis was executed for open-ended question.Requests about companions are the most expressed topic by the patients. Parkingarea, room and staff behaviours are the other featured topicsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSağlık sektöründe hizmet kalite algısının ölçümüne yönelik ölçek geliştirme çalışması
dc.title.alternativeA scale development study for perceived service quality measurement in healthcare sector
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmQuality measuring
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmPerceived quality
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmHealth services research
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmHealth sector
dc.subject.ytmScale development
dc.subject.ytmQuality
dc.identifier.yokid10130749
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid446863
dc.description.pages291
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess