Sanat ve icra tekniği açısından Neşet Ertaş ile Muharrem Ertaş arasındaki farklılıklar
dc.contributor.advisor | Tamay, Sedat | |
dc.contributor.author | Özavci, Kemal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:54:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:54:47Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/406544 | |
dc.description.abstract | Anadolu coğrafyasının en önemli kültür özelliklerinden birisine sahip olan İç Anadolu bölgesinin içinde yer alan Kırşehir yöresinde yaşayan Abdalların halen günümüzde yaşayan temsilcilerinden ikisi olan Muharrem Ertaş ve Oğlu Neşet Ertaş, bu kültüre ve yaşadıkları dönemin kültür hayatına eşsiz katkılarda bulunmuşlardır. Çalışmamızda, baba ve oğul olmanın dışında meslektaş olan bu iki usta sanatçının, aynı kültüre sahip olmalarına ve yaşatmalarına rağmen sanat icra tekniği açısından birbirilerinden farklılıkları ortaya koyulmaya çalışılmıştır. İki sanatçı hakkında yapılan araştırma ve inceleme sonucunda; `Akort Düzenleri`, `Perde Yapıları`, `Tel Özellikleri`, `Tekne Yapıları`, `Orkestra Teknikleri`, `Mızrap Teknikleri`, `Parmak Teknikleri`, `Dinleyici Kitleleri`, `Sanatçı Kimlikleri`, `Ses İcraları`, `Karar Ses Özellikler` ve `Zamanın ve Teknolojik İmkânların Etkileri` açılarından birbirlerinden farklı oldukları tespit edilerek, bu farklılıklar detaylarıyla ortaya koyulmuştur.Anahtar Kelimeler: Neşet Ertaş, Muharrem Ertaş, Abdal, Bozlak, Bağlama, | |
dc.description.abstract | Two of the living representatives of Abdals who live in Kırşehir region, which is located in Central Anatolia Region that has one of the most important cultural features of Anatolian geography, Muharrem Ertaş and his son Neşet Ertaş have had countless contributions to this culture and the cultural life of their time. In this study, in spite of having and carrying on the same culture, the differences of the two master artists who are colleagues apart from being father and son, are presented in terms of their performance technique. As a result of the research and analysis carried out about two artists; it is found that they are different in terms of their `Tuning Scheme`, `Tone Structure`, `String Features`, `Tekne Structures`, `Orchestra Techniques`, `Plectrum Techniques`, `Finger Techniques`, `Audience`, `Artist Identities`, `Note Executions`, `Final Note Features` and `Effects of Time and Technological Opportunities` and these differences are manifested.Key Words: Neşet Ertaş, Muharrem Ertaş, Abdal, Bozlak, Baglama. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Sanat ve icra tekniği açısından Neşet Ertaş ile Muharrem Ertaş arasındaki farklılıklar | |
dc.title.alternative | The differences between Neşet Ertaş and Muharrem Ertaş in terms of art and performance | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Folk music | |
dc.subject.ytm | Turkish folk music | |
dc.subject.ytm | Ertaş, Muharrem | |
dc.subject.ytm | Ertaş, Neşet | |
dc.subject.ytm | Abdals | |
dc.subject.ytm | Çukurova region | |
dc.subject.ytm | Bağlama (Müzik aleti) | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.subject.ytm | A folk song | |
dc.identifier.yokid | 10030455 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 360025 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Türk Halk Müziği Bilim Dalı |