Show simple item record

dc.contributor.advisorAcat, Mehmet Bahaddin
dc.contributor.authorArin, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-29T11:54:32Z
dc.date.available2020-12-29T11:54:32Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/406488
dc.description.abstractBu araştırma, okul örgütlerindeki yöneticilerin, öğretim liderliği davranışlarıile karar verme stratejileri ve problem çözme becerilerini ne düzeyde yerinegetirdikleri ve aralarındaki ilişki düzeyinin ne olduğu sorusuna cevap aramakta veokul örgütlerinin değişim ve gelişimini sağlayacak kişi olarak okul yöneticilerininliderlik, karar verme ve problem çözme ile ilgili davranışlarının gelişimine katkısağlamayı hedeflemektedir. Araştırmada genel tarama modeli uygulanmıştır.Değişkenler arası ilişkiyi belirlemeye dönük bir çalışma olması nedeniyle ilişkiselbir araştırmadır. Araştırmanın evreni; 2005-2006 öğretim yılında Bilecik, Afyon veEskişehir l Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı, bütün resmi Lise ve dengi okullardagörev yapan Müdür ve Müdür Yardımcılarıdır. Evrenin tamamına ulaşıldığından,örneklem tayinine gidilmemiştir. 542 kişiye anket gönderilmiş, 448 anket geçerlikabul edilmiştir. Dönen anketler evrenin %83'ünü oluşturmaktadır.Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre, lise yöneticileri genel olaraköğretim liderliği davranış boyutlarını yerine getirmekte, ancak ?Öğretmenlerindesteklenmesi ve geliştirilmesi? boyutunda diğer boyutlara oranla daha olumsuztutum sergilemektedirler. Lise yöneticileri kararlarında çoğunlukla seçenekleridikkatle inceleyerek mantıklı karar vermekte ve genelde problem çözme konusundakendilerini yeterli görmektedir. Yöneticilerinin genel olarak problem çözmebecerileri ile öğretim liderliği davranışları uyum göstermektedir. Lise yöneticilerininöğretim liderliği, karar stratejileri ve problem çözme becerileri demografik açıdan daincelenmiş kıdem, branş ve cinsiyet değişkenlerinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to identify instructional leadership attitudes ofsecondary school manager and their strategies of decision making and problemsolving abilities and what the level of relationship between these veriables are. Thisstudy is also aimed to develop the attitudes of tehe school managers who have theauthority to provide school organizations to make a change and progress. Generalsurvey model has been applied in this research. The study is based on the schoolprincipals and assistant principals working at public high schools and theirequivalents in Bilecik Afyon and Eskişehir in 2005-2006 years of education. Thesampling wasn?t indicated owing to reaching at the research field totally. 542 schoolprincipals were given data colleting instruments and 452 of the surveys were replied.The replied surveys represents the %83 of the research field. According to thefindings, high school principals are generally accomplish instructional leadershipattitudes but they show less positive attitudes in supporting teachers. High schoolprincipals perceive themselves sufficient on problem solving and they take logicaldecisions examining all the alternatives. Problem solving abilities and educationalleadership attitudes of the managers are generally matching. Instructional leadership,making strategy and problem solving abilities of the managers were also examineddemographically and significant differences were found out on seniority, branchand gender factors.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise yöneticilerinin öğretim liderliği davranışları ile kullandıkları karar verme stratejileri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişki düzeyi
dc.title.alternativeA study of relationship between instructional leadership and decision making and problem solving strategies of secondary school principals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid152704
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid188858
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess