Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Ayhan
dc.contributor.authorUysal, Şengül
dc.date.accessioned2020-12-29T11:53:40Z
dc.date.available2020-12-29T11:53:40Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/406316
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 13- 17 Kasım 2006 tarihinde gerçekleşen 17. Milli Eğitim Şurası kararlarına ilişkin okul yöneticileri ve ilköğretim müfettişlerinin görüşlerini ortaya koyabilmektir. Araştırmada, 17. Milli Eğitim Şurası kararları ve karar süreci karar alma ve planlama esasları açısından değerlendirilmiş, alınan kararların mevcut Milli Eğitim sorunlarına ne ölçüde çözüm üretebileceği ve güncel ve önemli konulara yer verebildiği belirlenmeye çalışılmıştır.Milli Eğitim Şuraları, Türk Milli Eğitiminin seçkin temsilcilerinin katılımlarıyla gerçekleşen önemli bir danışma organı olarak, eğitim sisteminde önemli bir yere sahiptir. Araştırma, Milli Eğitim Şuralarının ve alınan kararların gözden geçirilerek, 17. Milli Eğitim Şurasında alınan kararların uygulanmasına ilişkin ortaya çıkabilecek problemlerin saptanması ve işlerliğinin katılımcıların görüşleri doğrultusunda incelenmesi bakımından önemlidir.Bu araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini 2007- 2008 öğretim yılı bahar döneminde Eskişehir Merkez İlçeye bağlı ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan 350 okul yöneticisi ile Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü İlköğretim Müfettişliği Başkanlığına bağlı çalışan 36 ilköğretim müfettişi oluşturmaktadır.Araştırma bulgularına göre, Milli Eğitim şuralarının, etkin ve işlevsel bir karar organı olarak algılandığı tartışmalıdır. Uygulamada yaşanan aksaklıkları gidermek amacıyla, Bakanlık bünyesinde şura kararlarının uygulamaya aktarılması ve izlenmesinden sorumlu bir birimin oluşturulması düşüncesine geniş ölçüde katılım olmuştur. Şura kararlarının güncel eğitim sorunlarına ışık tuttuğu ancak, mevcut eğitim sorunlarını çözme ve toplumsal beklentileri karşılama konusunda problemlerin yaşandığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Milli Eğitim Şurası, karar alma, planlama.
dc.description.abstractThe aim of this research is to analyse the opinions of school principals and supervisors about the decisions of the seventeenth National Educational Council carried out on 13- 17 November 2006 in terms of decision making and planning principles. This study tries to investigate whether the decisions of the seventeenth National Educational Council could produce solutions for the educational problems which are current and important.National Educational Council is a very important educational policy organ which makes national educational policies. It is crucial to analyse whether the decisions made could be implemented or not and how important and current problems were analysed.General survey model has been applied in this research. This study was realized in 2007- 2008 academic year among 350 school principals employed in public primary and high schools and 36 of supervisors employed in Province Office of National Education.Having analysed the data, according to the findings, it is disputable that National Educational Councils are effective and functional decision making organs. To solve the problems related to the implementation of the decisions, it is proposed to form a new department which will control the implementation and give feedback. In addition, decisions made by the last council address to the current educational matters but there are problems related to the solutions of these matters and social expectations.Key Words: National Educational Council, decision making, planning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOn Yedinci Mili Eğitim Şurasında alınan kararlara ilişkin okul yöneticileri ve ilköğretim müfettişlerinin görüşleri (Eskişehir örneği)
dc.title.alternativeOpinions of the principals and supervisors about the decisions of the Seventeenth National Educational Council (Sample of Eskişehir)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPlanning
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmNational Education Council
dc.identifier.yokid316744
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid226766
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess