Show simple item record

dc.contributor.advisorTorlak, Ömer
dc.contributor.authorZengin, Mehmet Ali
dc.date.accessioned2020-12-29T11:52:53Z
dc.date.available2020-12-29T11:52:53Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/406172
dc.description.abstractBu çalışmada, İç Anadolu ve Marmara Bölgelerinde bulunan tüketicilerin Gıda, Hazır Giyim ve Mobilya Sektörlerinde satınalma davranışında bulunurken ürün özelikleri, marka imajı, mağaza fiziksel koşullarının ve bu faktörlere genel anlamda etkisi bulunan çevresel faktörlerin satın alma kararına ne şekilde etkilediğinin belirlenmesi için bir dizi araştırma yapılmıştır. Bu amaçla, satınalma davranışlarının bölgelere ve sektörlere göre hangi faktörün etkili olduğunu belirlemek için İki bölgede toplam 16 ilde Anket uygulaması yapılmıştır. Anket çalışmasının analizinde iki bölgeyi birbiri ile karşılaştırmak, bölge içerisinde demografik özelliklere göre farklılıkları belirlemek için ?Faktör Analizi?, ?Bağımsız Örnek T testi?, ?Tek Yönlü ANOVA? kullanılmıştır.
dc.description.abstractIn this research, we have done some investigations to determine how product features, brand image, physical conditions of stores and the environmental factors that generally affect these factors can influence the purchasing decisions of consumers who live in İç Anadolu and Marmara regions while purchasing in Food, Confection and Furniture sectors. For this aim, we have applied questionnaires in two regions totally in 16 cities to determine in which factor can affect the purchasing behaviours in terms of regions and sectors. While analysing questionnaire application, we have used ?Factor Analyse?, ?Independent T Test? and ?One Way ANOVA? to compare one region with the other one and to state the differencies between the regions in terms of demographic featuresen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİstatistiktr_TR
dc.subjectStatisticsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGıda, hazır giyim ve mobilya sektörlerinde tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde marka, mağaza ve fiyat etkilerinin İç Anadolu ve Marmara bölgeleri açısından karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparing central anatolia (İç Anadolu) with Marmara region in terms of brand, store and price effects on consumer?s purchasing behaviours in food, ready wear and furniture sectors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmConsumers
dc.identifier.yokid358360
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253527
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess