Show simple item record

dc.contributor.advisorKimzan, Halil Semih
dc.contributor.authorÖgel, Selin
dc.date.accessioned2020-12-29T11:51:47Z
dc.date.available2020-12-29T11:51:47Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/405946
dc.description.abstractAlışveriş merkezlerinde gerçekleştirilen etkinliklere tüketici ilgisinin artması ile birlikte bu etkinlikler nicelik ve nitelik açısından önem kazanmaya başlamıştır. Bu araştırmada, alışveriş merkezlerinde gerçekleştirilen etkinliklerin tüketici tutumları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırma modeli olarak etkinlik imajı ve etkinlik memnuniyeti ile tüketicilerin alışveriş keyfi, kalma arzusu ve müşteri olma niyeti arasındaki ilişkiyi inceleyen bir yapı ele alınmıştır. Araştırma katılımcıları alışveriş merkezi tüketicileri olarak belirlenmiştir.Sonuçlar doğrultusunda etkinlik ile ilgili boyutlar olan etkinlik yaratıcılığı, uygunluğu ve yeterliliğinin alışveriş keyfi üzerinde pozitif yönlü anlamlı etkisi ile birlikte alışveriş keyfinin etkinlik memnuniyeti oluşumunda önemli bir etken olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, etkinlik memnuniyetinin kalma arzusu ve müşteri olma niyeti üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Sonuçlar, etkinlik memnuniyeti ile müşteri olma niyeti arasındaki ilişkide kalma arzusunun aracı etkiye sahip olduğu konusunda anlamlı bir destek ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractConsumer interests towards events organized in the shopping malls have been increasing rapidly, therefore these kind of events gain importance both quantitatively and qualitatively. In this research, the impact of the shopping malls events on consumer attitudes has been examined. The research model corporates event image, event satisfaction, customers' shopping enjoyment, desire to stay and patronage intention constructs. Research participants have been identified as shopping mall consumers.The results reveal that event-related aspects of event inventiveness, appropriateness and adequacy have positive effects on shopping enjoyment, and the enjoyment of the event is an important driver of customers'satisfaction with an event. It has also been determined that event satisfaction has a positive impact on desire to stay and patronage intention. The results provide significant support for the notion that desire to stay mediates the relationship between event satisfaction and patronage intention.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAlışveriş merkezinde gerçekleştirilen etkinliklerin tüketici tutumları üzerine etkisi: alışveriş merkezi ziyaretçileri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe impact of the shopping mall events on consumer attitudes: a study on the shopping mall consumers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmShopping centers
dc.subject.ytmShopping behavior
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.identifier.yokid10040610
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid365740
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess