Show simple item record

dc.contributor.advisorErbaş, Ali
dc.contributor.authorOrhan, Abdulkadir
dc.date.accessioned2020-12-29T11:51:27Z
dc.date.available2020-12-29T11:51:27Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/405876
dc.description.abstractTurizm sektörü dünyada hızla gelişen, ekonomik ve sosyal boyutlara sahip potansiyel bir gelir kaynağıdır. Turizm işletmelerinin sektörden en yüksek düzeyde kazanç elde etmelerinin yolu kaliteli hizmet üretmek ve müşteri memnuniyetini sağlamaktan geçmektedir. Sektörünün yapısı gereği üretim ve tüketimin eş zamanlı olmasından dolayı insan unsuru ön plana çıkmaktadır. İnsan unsurunun ön plana çıktığı bu sektörde hizmet kalitesinin arttırılması ancak nitelikli personel ile mümkün olduğundan turizm işletmelerinin, sektörün ana unsuru olan insan faktörüne dikkat etmeleri gerekmektedir.Bu araştırma, Türkiye'de lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin turizm sektörü ile ilgili algısını ortaya koymak ve bu algının çalışma niyeti üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma ilgili literatürden elde edilen teorik kısım ile hazırlanmış ve anket formu düzenlenmiştir. Anket sonucu elde edilen bilgilerin çözümlenmesi güncel istatistik programında bilgisayar ortamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, Türkiye genelindeki devlet ve özel üniversitelerdeki lisans düzeyinde turizm eğitim alan, sektörde çalışmış veya staj yapmış öğrenciler oluşturmaktadır. Maliyet, zaman, enerji tasarrufu gibi etkenler göz önüne alındığında evrene ulaşmak güç olduğundan örneklem alma yoluna gidilmiştir. Örnekleme yöntemi olarak kolay örnekleme yöntemi seçilmiştir.Araştırmada; lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin sektöre yönelik algılarının çalışma niyetlerine etkisini ölçen 10 boyut elde edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, yönetim (,556**), ücret (,328**), işin doğası (,368**), sosyal haklar (,385**), iş tatmini (,622**), yasal mevzuat (,124**), çalışma koşulları (,333**), motivasyon (,416**), terfi imkânı (,485**) ve kariyer (,681**) boyutları ile çalışma niyeti arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler olduğu; bu boyutların çalışma niyeti üzerinde etkisinin olduğu (r=,784) ve çalışma niyetinin %61'nin bu boyutlarla açıklanabileceği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe tourism sector is a potential source of income having economic and social aspects and progressing rapidly all around the world. Tourism establishments' gaining maximum profit in the sector is possible by offering quality service and meeting the customer satisfaction. The human factor has come into prominence because production and consumption are simultaneous as required by its sector system. In this sector where the human factor has come into prominence, tourism establishments need to pay attention to the human factor which is the key element of the sector because increasing the quality of service is only possible thanks to qualified personnel. This study has been done with the purpose of revealing the perception of students who had tourism education at the level of bachelor degree in Turkey about tourism sector and determining this perception's effect on the intention to work.The research has been prepared via theoretical part gotten from related literature and questionnaire form has been organized. The analysis of the data gotten from questionnaire has been made in computer environment via current statistical package. The research population is composed of the students who had tourism education at the level of bachelor degree in public and private universities in Turkey, worked in the sector or did internship. As reaching to the population is difficult in view of factors such as cost, time and energy saving, sampling method has been resorted. Convenience sampling method has been chosen as sampling method.In this research, ten aspects measuring the effects of the perceptions of students who had tourism education at the level of bachelor degree about tourism sector on their intentions to work have been gotten. According to the findings, it is ascertained that there have been statistically significant relationships between management (,556**), wage (,328**), nature of the work (,368**), social rights (,385**), work satisfaction (,622**), legal legislation (,124**), working conditions (,333**), motivation (,416**), possibility of promotion (,485**) , career aspects (,681**) and intention to work, these aspects have had an effect on intention to work (r=,784) and %61 of intention to work can be explained via these aspects.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTürkiye`de lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin turizm sektörü ile ilgili algılarının çalışma niyetleri üzerindeki etkisinin belirlenmesi
dc.title.alternativeAn investigation of the effects of tourism sector perceptions of turkish undergreduate tourism students on their work intentions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmWork
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmWorking attitudes
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism education
dc.subject.ytmTourism sector
dc.subject.ytmStudents
dc.identifier.yokid10083585
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid398187
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess