Show simple item record

dc.contributor.advisorSarı, Yaşar
dc.contributor.authorDoğantekin, Ali
dc.date.accessioned2020-12-29T11:50:28Z
dc.date.available2020-12-29T11:50:28Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/405707
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; İstanbul ilindeki dört ve beş yıldızlı konaklamaişletmeleri çalışanlarının algıladıkları örgütsel etik iklim ile örgütsel sinizm düzeyleriarasındaki ilişkileri belirlemektir. İstanbul ilinin evren olarak seçilme nedeni; gelenturist sayısı, turistik yatak kapasitesi ve birden fazla turistik faaliyete ev sahipliğiyapması bakımından Türkiye'nin önemli turizm destinasyonlarından biri olmasıdır.Ayrıca konaklama işletmeleri arasından dört ve beş yıldızlı konaklama işletmelerininseçilmiş olması söz konusu bu işletmelerin, turizm sektöründeki diğer konaklamaişletmelerine nazaran daha profesyonel yönetim, yönetici ve çalışanlara sahipolmalarıdır. Dolayısıyla bu destinasyondaki konaklama işletmeleri çalışanlarındanelde edilecek bilgilerin, araştırmanın nihai amacına ulaşması anlamında en uygunverileri sağlayacağı düşünülmüştür. Bu araştırmada, veri toplama aracı olarak ankettekniği kullanılmıştır. Anket tekniği ile söz konusu konaklama işletmelerinde aktifolarak çalışmakta olan 391 çalışandan elde edilen veriler güncel SPSS (StatisticalProgram For Social Sciences) paket programı ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır.Araştırmada sırayla frekans-yüzde, güvenilirlik, faktör, korelasyon ve regresyonanalizleri yapılmıştır. Bu analizler sonucunda; örgütsel etik iklim ile örgütsel sinizmarasında negatif yönlü ve istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Ayrıcaregresyon analizi sonucunda; örgütsel sinizmdeki değişimin yaklaşık %10'unun etikiklim tarafından açıklanabileceği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the relationships between the levelsof perceived organizational ethical climate and organizational cynicism of employeesemployed at four and five star hospitality establishments in İstanbul. The reason whyİstanbul was selected as the focus of this study is that it is one of Turkey's mostimportant tourism destinations with regards to touristic total bed amount and hostingmultiple tourist activities. Moreover, because four and five star hospitalityestablishments have more professional management practices, administrators andemployees than other hospitality establishments in the tourism sector, these four andfive star hospitality establishments were selected as the sample out of the targethospitality establishments. Thereby, it has been considered that the informationobtained from employees of hospitality establishments in this destination wouldprovide the most appropriate means for achieving the ultimate objectives of thisresearch. In this study, questionnaire technique was used to collect data. The datathat were collected from 391 employees of four and five star hospitalityestablishments in İstanbul were analysed by using SPSS (Statistical Program ForSocial Sciences). In this study, frequency-percent, the reliability, factor, correlation,and regression analyses were respectively carried out. As a result of this analysis; itwas found that there has been a negative and statistically significant relationshipbetween organizational cynicism and organizational ethical climate. In addition,according to the result of regression analysis; it was identified that approximately10% of the variation in organizational cynicism can be explained by the ethicalclimate.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütsel etik iklim ve örgütsel sinizm ilişkisinin belirlenmesi: Konaklama işletmelerinde bir uygulama
dc.title.alternativeDetermining the relationship between organizational ethical climate and organizational cynicism: A case study in accommodation establishments
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational climate
dc.subject.ytmOrganizational cynicism
dc.subject.ytmCynicism
dc.subject.ytmEthical climate
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.identifier.yokid10114940
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid438519
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess