Show simple item record

dc.contributor.advisorİlhan, Süleyman
dc.contributor.authorKöroğlu, Esra
dc.date.accessioned2020-12-29T11:49:34Z
dc.date.available2020-12-29T11:49:34Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-01-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/405523
dc.description.abstractGünümüzde yaşanan bilimsel ve teknolojik gelişmeler; neo-liberal politikalar, kadınların çalışma hayatındaki konumlarını değiştirerek görünürlüğünün artmasına olanak tanımıştır. Özellikle kadın girişimciliği noktasında değerlendirildiğinde bu görünürlüğün dikkat çekici oranda artmış olduğu da gözlemlenmektedir.Bu çalışmada, kadın girişimcilerin işgücü piyasasındaki konumlarının mevcut toplumsal cinsiyet rolleri açısından nasıl belirlendiği incelenmiştir. Ataerkil toplum yapısında, toplumsal cinsiyet nedeniyle kadınlara ve erkeklere farklı toplumsal roller yüklenmektedir. Bu nedenle erkek ve kadın arasında toplumsal hayata katılma düzeyinde farklılıklar vardır. Buna göre erkek; evin ekonomik gereksinimini karşılamak, kadın ise; evin bakım işlerini ve çocukların sorumluluğunu almak durumundadır. Ayrıca girişimciliğin kadınlar tarafından ne derece benimsendiği, kadınların girişimcilik sürecinde karşılaştıkları sorunları ve bu sorunların toplumsal cinsiyetle bağlantılarını ve girişimciliğin kadınların genel olarak toplumsal konumlarında ne ölçüde bir değişim meydana getirdiği Elazığ örneğinden yola çıkılarak incelenmiştir.Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemi ve derinlemesine mülakat tekniği kullanılmış ve bu çerçevede çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren Elazığ İş Kadınları Derneği'ne üye on kadın girişimci ile yüz yüze görüşme yapılmıştır. Yapılan çalışma sonunda elde edilen bulgular değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Girişimcilik, Kadın Girişimciliği, Toplumsal Cinsiyet.
dc.description.abstractNowadays, the scientific and technological developments; neo-liberal politics has been enabled the change of position to the women in work and increased their visibility. Especially, it is observed that there is remarkable increase in this visibility.In this research, the social positions of women entrepreneurs in the labor market have been analyzed in terms of gender roles. In patriarchal social structures, different social roles are imposed to women and men because of social gender. Therefore, differences are observed in the level of participating social life between men and women. Women are either kept at homes in order to do housework or are forced to fulfill the duties regarding daily housework loads even they work at a job. In this case, besides working at a job, women are exposed to two different burdens; looking after their children and taking responsibilities of all housework. Furthermore, how women are internalized entrepreneurship, the problem faced by women in the entrepreneurial process and the connections of these problems with gender and in general to what extent brought a change in the social situation of women entrepreneurship were examined from Elazığ samples.In this research a qualitative research method and in-depth interviewing techniques were utilized and interviewed with ten women entrepreneur in various sectors who are the member of Business Women's Association (ELİKAD) In Elazığ. At the end of the research the collected data were analyzed.Key Words: Entrepreneurship, Women Entrepreneurship, Gender. en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleToplumsal cinsiyet açısından kadın girişimciliği: Elazığ İş Kadınları Derneği (ELİKAD) üyeleri üzerine sosyolojik bir araştırma
dc.title.alternativeWomen entrepreneurship in terms of gender: A sociological Research on Business Women's Association (ELİKAD) in Elaziğ
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-18
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmElazığ
dc.subject.ytmEntrepreneurship
dc.subject.ytmEntrepreneurs
dc.subject.ytmWomen's associations
dc.subject.ytmSociological analysis
dc.subject.ytmWoman entrepreneurship
dc.subject.ytmGender identity
dc.identifier.yokid10099019
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425624
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineSosyoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess