Show simple item record

dc.contributor.advisorDaş, Abdurrahman
dc.contributor.authorAksoy, Tülin
dc.date.accessioned2020-12-29T11:48:34Z
dc.date.available2020-12-29T11:48:34Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-01-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/405347
dc.description.abstractİnsanın var olduğu her yerde din de var olmuştur. İnsanın dine ihtiyacı vardır. Zaman, mekân, toplumlar, bilim ve teknoloji ne kadar değişse de bu ihtiyaç her zaman sabittir. Bu nedenle devletler, eğitim kurumlarında din eğitimi ve öğretimine öncelik vermiştir. Çalışmamızda meslekî eğitimin tarihi gelişimini, meslekî eğitimde dini eğitim ve öğretimin önemini; verilen dinî eğitimin meslek ahlakına yansımasını, Elazığ Meslekî Eğitim Merkezi' nde okutulan din dersinin tarihi sürecini, bu derste takip edilen müfredat programını, içeriğini anlattık. Ayrıca burada eğitim gören çırak-kalfa ve ustaların iş hayatlarında dinî etkilerin olup olmadığına yönelik bir anket uyguladık. Araştırma, 2015-2016 Eğitim- Öğretim yılı Elazığ Mesleki Eğitim Merkezi' ne devam etmekte olan çırak-kalfa- usta ve usta öğrencileri kapsamaktadır. Anket yoluyla elde edilen veriler, SPSS istatistik programıyla değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Din eğitimi, Meslekî Eğitim, Din Kültürü ve Meslek Ahlakı, Müfredat Programı, İş Ahlâkı
dc.description.abstractThere has been also religion everywhere that there is people. Humanbeing needs religion, religion also needs humanbeing. Time, space, society, science and technology as how these needs vary from always constant. Therefore, states gave priority to religious education and teaching in educational institutions. In our study, we tried to examine the importance of religious education in vocational education and training; today religion courses taught in the historical process of apprenticeship and vocational training in high school Lifelong Learning Centre, we examined in terms of the content of the curriculum followed. This research contains apprentice-headworker and master students who studied at Elazığ Vocational Training Center in 2015-2016 academic year.Essential issues are identified in the results of the research, we tried to demonstrate what is being done to eliminate these problems.Keywords: Religion, Education, Vocational Training, Religious Culture and Ethics, Curriculum, Business Ethicsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMeslekî eğitim merkezlerinde okutulan Din Kültürü ve Meslek Ahlakı dersinin iş hayatına etkileri (Elazığ örneği)
dc.title.alternativeReligious cultures and vocational courses in vocational training centers (Elazıg example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-24
dc.contributor.departmentİlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bil. Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReligious culture and vocational courses
dc.subject.ytmElazığ
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmProfessional ethics
dc.subject.ytmBusiness ethic
dc.subject.ytmWork life
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmVocational education centers
dc.subject.ytmReligious culture and moral knowledge lesson
dc.identifier.yokid10136593
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid456513
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess