Üniversite`de öğrenim gören öğrencilerin girişimcilik eğilimlerini etkileyen faktörleri belirlemeye yönelik bir alan araştırması: Aksaray Üniversitesi ve Şırnak Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi işletme bölümleri örneği
dc.contributor.advisor | Bilgin, Rıfat | |
dc.contributor.author | Kiliçli, Erol | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:47:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:47:44Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-07-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/405223 | |
dc.description.abstract | Ülkelerin ekonomik ve sosyal yönden kalkınması sürecinde girişimciliğin önemi yadsınamaz. Öyle ki, bölgesel ve ulusal kalkınmada hükümetlerin pasif kaldığı kimi durumlarda girişimciliğin veya girişimcilerin öne çıktığı ve bu açığı kapatarak var olan ihtiyacı karşıladığı görülmüştür. Girişimcilik, iç ve dış etkenlerden etkilenen bir niteliğe sahiptir. Kişisel özelliklerden aile çevresine, toplumsal kültürden eğitime varıncaya kadar bir dizi etken girişimcilik eğilimlerine etki etmektedir. Örneğin yapılan pek çok araştırma eğitim yoluyla bireylerin girişimcilik eğilimlerinin değiştirilebildiği, dolayısıyla eğitim ile girişimcilik eğilimi arasında yakın ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Bu çalışmada, farklı üniversitelerde öğrenim gören öğrencilerin farklı düzeyde girişimcilik eğilimlerine sahip olup olmadıklarını saptamak, varsa bu farklılıkların girişimcilik eğilimlerini belirleyen faktörlerden hangilerinin daha anlamlı bir farklılık oluşturduğunu incelemek ve demografik değişkenlerin öğrencilerin girişimcilik eğilimlerini ne oranda etkilediğini araştırmayı amaçlanmıştır. Bu kapsamda, araştırmanın ilk üç bölümünde girişimcilik kavramı kuramsal olarak ele alınmış, girişimci kişiliğin özellikleri, girişimciliğe etki eden faktörler gibi konular irdelenmiştir. Dördüncü bölümde ise, Şırnak ve Aksaray üniversitelerini içeren saha çalışmasına yer verilerek hipotezler sunulmuş ve elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Bu bağlamda, Şırnak Üniversitesi İşletme Bölümü öğrencileri ile Aksaray Üniversitesi İşletme Bölümü öğrencileri arasında içsel kontrol hissi, başarma ihtiyacı, kendine güven duyma ve yenilikçi olma eğilimlerinde anlamlı bir farklılık olmadığı, buna karşın risk alma ve belirsizliğe karşı tolerans eğilimlerinde ise anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | The importance of entrepreneurship in the process of economic and social development of countries can't be denied. Such that; It has been seen that entrepreneurs or entrepreneurship have come forward and closed the gap in some cases where the governments have stood passive regarding regional and national development. Entrepreneurship has a quality that is affected by internal and external factors. A series of events ranging from personality traits to family environment, from social culture to education have an impact on entrepreneurship tendencies. For example; It is understood by the various researches that through education these tendencies can be altered, therefore there is a close connection between education and entrepreneurship tendency.In this study, It is aimed to determine whether students from various universities have different levels of tendencies; If that' so; to analyze which ones of the factors that determine these tendencies have more meaningful impact and at what rate the demographic variants affect the students' entrepreneurship tendencies. In this context, In the first three chapters of the study, the entrepreneurship concept is approached theoretically, and the subjects like the personality traits of an entrepreneur, the factors affecting the entrepreneurship has been scrutinized. In chapter four, hypothesis is given including the field study of Şırnak and Aksaray universities and the findings are interpreted.In this context, It is determined that there is no meaningful difference in the tendencies of innovation, self-confidence, the need to be successful, the feeling of internal control; none the less It has been determined that there is a meaningful difference in the tendencies of risk-taking and the tolerance towards the unknown among the department of the students of department of business in Şırnak University and Aksaray University. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Üniversite`de öğrenim gören öğrencilerin girişimcilik eğilimlerini etkileyen faktörleri belirlemeye yönelik bir alan araştırması: Aksaray Üniversitesi ve Şırnak Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi işletme bölümleri örneği | |
dc.title.alternative | A field study identifying the factors affecting the entrepreneurship tendencies of the university students: Aksaray University and Şırnak University Faculty of Economics and Administrative sciences – Departments of Business sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-12 | |
dc.contributor.department | Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Entrepreneurship | |
dc.subject.ytm | Entrepreneurship education | |
dc.identifier.yokid | 10184425 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 511427 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |