Show simple item record

dc.contributor.advisorTepeli, Yusuf
dc.contributor.authorBalci, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-03T09:31:15Z
dc.date.available2020-12-03T09:31:15Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40441
dc.description.abstractBu çalışmada, Seydişehir Ortaöğretim kurumları öğrencilerinin okul ortamında standart Türkçeyi kullanım durumları ve bunun yazımlarına etkisi çeşitli özelliklere göre incelenmeye çalışılmıştır.Bu özellikler cinsiyet, bulunulan ortam, bulunulan ortamın sosyal baskısı, idiyolekt(kişiye özgü konuşma biçimi), keyfiyet şeklinde sıralanabilir.Araştırmanın konuşma dili ile ilgili örneklemini Seydişehir Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi, Seydişehir Kız Meslek Lisesi, Seydişehir Sağlık Meslek Lisesi'nden öğretmen görüşüyle ve rastgele seçilen 18 öğrenci oluşturmaktadır.(9 kız, 9 erkek)ivÇalışmanın problemine ilişkin veriler doğal gözlem yöntemiyle ve öğrencilere yazdırılan kendilerini tanıtıcı metinler ve uzman görüşleriyle elde edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin sınav kâğıtları da incelenerek yazı dili ile ilgili bulgular elde edilmiştir.Çalışmanın bulgular kısmında SOÖK öğrencilerinin okul ortamında standart Türkçeyi konuşmalarında kullanım durumları ve bu kullanımların yazı diline yansıyan biçimleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.Çalışmanın sonuç bölümünde ise elde edilen bulgular ışığında varılan sonuçlar ve bu yoldaki araştırmalara yer verilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında araştırma kapsamındaki öğrencilerin günlük yaşamda konuşma dili bakımından standart Türkçeden sapmalar gösterdiği ve bu sapmaların yazı diline yansımadığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, the use of standard Turkish in the school environment and its effect on the written products of secondary school students in Seydişehir was examined in relation to some variables, including; gender, the social environment of the students, the pressure of the social environment on the students, idiolect, and arbitrariness.The participants of the study were randomly selected 18 students (9 male and 9 female) from 3 vocational schools in Seydişehir, namely; Seydişehir Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi, Seydişehir Kız Meslek Lisesi, Seydişehir Sağlık Meslek LisesiThe data of the study, which related to the research problem, were gathered through natural observations of the students in their school environment and students? written productions on their self descriptions.In order to triangulate the obtained data, they were also examined by outher experts thus their opinions also contributed to the data gathering process.In addition to the free style written products of the students, their exam papers also examined in order to obtain valuable data to examine the effects of the use of standard Turkish in their written products.The analysis of the obtained data, revealed the current levels of the students? use of standard Turkish in their school environments and its effect on their written products.vıThe findings of the present study showed that the students in the selected vocational schools in Seydişehir use non-standard Turkish in their daily speeches and in their school environments; however, they do not use non-standard Turkish in their written products.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSeydişehir ortaöğretim kurumları (SOÖK) öğrencilerinin okul ortamındaki konuşmalarında standart Türkçe kullanım durumları ve bunun yazımlarına etkisi
dc.title.alternativeThe use of standard Turkish in the school environment and its effect on the written products of secondary school students in Seydişehir
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage usage
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmSpeaking
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.subject.ytmConversational behaviours
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.identifier.yokid460857
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid321930
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineTürk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess