Kaynaştırma eğitimi öğrencisi bulunan ilkokul sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları zorluklar ve bu zorluklarla başa çıkma yöntemleri
dc.contributor.advisor | Sabancı, Ali | |
dc.contributor.author | Gök, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:31:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:31:14Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40439 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, kaynaştırma eğitimi öğrencisi bulunan ilkokul sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları zorluklar ve bu zorlukluklarla başa çıkmada kullandıkları yöntemlerin belirlenmesidir. Araştırma 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Antalya İli Kepez İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı üç ilkokulda görev yapmakta olan ve sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan 10 sınıf öğretmeninin görüşlerini kapsamaktadır. Araştırmaya katılacak kişiler ?maksimum çeşitlilik örneklemesi? ile belirlenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Yapılan nitel çalışmada ses kayıt cihazı kullanılmıştır. Görüşmeler içerik analizi ile çözümlenmiş ve verilerin yüzde ve frekans değerleri verilmiştir.Araştırmadan elde edilen verilere dayanılarak, kaynaştırma öğrencisi ile yaşanan iletişim sorunları, diğer öğrencilerin kaynaştırma öğrencisini kabullenememesi, sınıfların kalabalık oluşu; bu nedenle öğretmenin kaynaştırma öğrencisine yeterli zamanı ayıramaması, kaynaştırma öğrencileri için fiziki imkânların yetersizliği ve sınıf öğretmeni ile özel eğitim öğretmeni arasındaki koordinasyon sorunu, sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları zorluklar olarak söylenebilir. Kaynaştırma öğrencisi bulunan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları zorluklarla başa çıkma yöntemleri ise; sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma öğrencisinin engel durumuna uygun bir oturma düzeni ayarlaması, sevgi ortamı oluşturulması, birebir ilgi gösterilmesi, rehber öğretmene danışılması, ödüllendirme, aile ile iletişim, özelleştirilmiş çalışmalar ve aktiviteler hazırlanması, öğrenciyi tanıma tekniklerinin kullanılması ve akran eğitiminden yararlanılması olarak söylenebilir.Araştırma, ilkokullarda görev yapmakta olan sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma öğrencileri ile ilgili sınıf yönetiminde yaşadıkları zorluklar ve bu zorluklarla başa çıkma yöntemlerini ele alması bakımından önem arz etmektedir.Anahtar Sözcükler: Kaynaştırma, Kaynaştırma Eğitimi, Sınıf Öğretmenleri, Sınıf Yönetimi | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to establish problems that primary school teachers with special need students in their class face during class management and methods they use to overcome these problems. The study covers views and comments of ten teachers of inclusion classes working at four primary schools at Kepez Directorate of National Education during 2012-2013 educational years. Participants were chosen by ?maximum variety sampling method?. Qualitative methods of research were used in the study. A tape recorder was used during the study. Interviews were analyzed using content analysis technique and frequency and percentages were calculatedAccording to the data obtained from the research, communication problems with special need students, denial of special need students by other students, the crowdedness of classes not allowing enough time for special need students, unsuitable physical environment, poor communication between class teacher and special need students? teacher were found to be the main problems faced by teachers who have special need students in their class.Adaptation and modification of sitting positions depending on the needs of special need students, creating a class atmosphere based on love, paying close attention to special need students, consulting advisors, awarding, good communication with parents, preparing special activities, and making use of peer education techniques can be stated as methods that teachers can use in the management of classes with special need students.The study is of importance regarding methods to cope with problems and challenges that primary school teachers face in the management of classes with special need students.Key words: Mainstreaming, Inclusive education, Class teachers, Classroom management | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kaynaştırma eğitimi öğrencisi bulunan ilkokul sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları zorluklar ve bu zorluklarla başa çıkma yöntemleri | |
dc.title.alternative | The problems that primary school teachers, who have also students with special needs in their classrooms, experience in classroom manegement and the strategies they use to overcome them | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Coping | |
dc.subject.ytm | Problems of teachers | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.subject.ytm | Inclusive education | |
dc.identifier.yokid | 463959 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 321934 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |