Show simple item record

dc.contributor.advisorGünbayı, İlhan
dc.contributor.authorSağol, Feridun
dc.date.accessioned2020-12-03T09:31:13Z
dc.date.available2020-12-03T09:31:13Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40438
dc.description.abstractEğitim, bütün insanların hayatında önemli bir yere sahip olan bir kavramdır. Eğitim olmadan insanların meslek edinmeleri ve yaşama hazırlanmaları çok zordur. Unutulmamalıdır ki eğitim faaliyetlerinin yürütüldüğü okulların da bütün örgütler gibi kendine has bir kültürü vardır.Bu çalışmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir ilkokul ve ortaokulun kurum kültürünü analiz etmektir. Bu araştırma Antalya ili Muratpaşa ilçesi Hacı Hafize Saygan 2 İlkokulu ve Ortaokulu'nda önceden görev yapmış yöneticiler ve öğretmenlerle halen bu okulda görev yapan yöneticiler ve öğretmenleri kapsamaktadır.Araştırma kültür analizi (etnografya, ethnography) deseninde nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu okulda önceden görev yapmış 2 yönetici halen görevli olan 3 yönetici ve okulda görevi sona ermiş 2 öğretmen ve halen görevi devam eden 10 öğretmen oluşturmaktadır. Bütüncül tek durum deseninde nitel bir çalışmadır. Bu araştırmada veriler doküman analizi, metafor analizi, ve gözlem formlarının analizinden yararlanarak analiz edilmiştir. Analizde veriler kodlanmış ve bu kodlar arasındaki ilişkiler belirlenmiştir. NVivo 10.0 yazılım programından yararlanılarak temalar düzenlenmiştir. Araştırmadan elde edilen en önemli sonuç yöneticilerin ve, öğretmenlerin okuldaki kültürel durumdan genel anlamda memnun olmalarıdır.Bu araştırma okullarda yerleşmiş olan kültürün okulda görev yapan yöneticileri ve öğretmenleri ne kadar etkilediğini görmek bakımından önem arz etmektedir.Anahtar kelimeler: Kültür, Kurum Kültürü
dc.description.abstractEducation is regarded as an important phenemena in the life of all human beings. It is very difficult for people to obtain professions and to get prepared for life without education. Keep in mind that, like all organizations schools in which training activities are conducted have their own unique culture.The aim of this study was to analyze the corporate culture of a primary and secondary school attached to the Ministry of national education. This research included the principals and teachers on duty and principals and teachers who were on duty in Hacı Hafize Saygan 2 primary and secondary school in the directorate of Muratpaşa which is a county of Antalya province.The research is a qualitative study in progress in the pattern of culture analysis (ethnography, ethnography). 3 principals and 10 teachers on duty and 2 principals and 2 teachers who were on duty in the school were included in the working group of the research. This is a qualitative study in the pattern of single holistic case. In this study, the data were analyzed using content analysis of individual and focus group interviews, analysis of metaphor and the forms of observation. The data were encoded in the analysis and the relationships between these codes were identified. The data analysis programme, NVivo 10.0, was used to organize themes. The most important result obtained from research was that the administrators and teachers were happy from the cultural content in general.This research has a great importance to see how the teachers and the principals are affected by the culture settled in schools.Key words: Culture, Organizational Cultureen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKurum kültürü analizi: Milli Eğitim Bakanlığı ilkokul ve ortaokuluna yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeOrganizational culturel analyze: A research directored towards a primary school and secondary school dependend Ministry of Education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational culture
dc.subject.ytmCorporate culture
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.identifier.yokid463963
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid321935
dc.description.pages220
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess