Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkkahraman, Mimar
dc.contributor.authorKöroğlu, Gamze Nevra
dc.date.accessioned2020-12-03T09:31:12Z
dc.date.available2020-12-03T09:31:12Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40437
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim ikinci kademede görev yapan müzik öğretmenlerinin, 2006 müzik dersi öğretim programına yönelik görüşleri ve karşılaştıkları sorunları ele almaktadır. Araştırmada Stufflebeam?in bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIPP) program değerlendirme modelinin aşamaları kullanılarak, müzik dersi öğretmenlerinin 2006 müzik dersi öğretim programına yönelik görüşleri alınmıştır.Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve araştırmaya kolay ulaşılabilir örneklem seçme yoluyla Antalya ili merkez ilçelerinden Döşemealtı, Konyaaltı, Aksu, Muratpaşa ve Kepez ilçelerindeki Milli Eğitim Bakanlığı?na bağlı ilköğretim ikinci kademe okullarında görev yapan 14 müzik öğretmeni katılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu yoluyla elde edilmiş, verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Programın bağlam, girdi, süreç ve ürün boyutuna ilişkin müzik öğretmenlerinden elde edilen verilere dayanarak; programın bağlam boyutuna yönelik müzik öğretmenlerinin; müziksel ilke, kavram ve bilgiler konusunda programı yetersiz buldukları, kazanımlarda yer alan konuların öğrencilerin seviyesine uygun olarak hazırlanmadığı sonucuna varılmıştır. Girdi boyutuna yönelik; programda yer verilen materyallerin öğrencileri olumlu yönde etkilediği, ancak öğretmenlerin görev yaptıkları okullarında donanım eksikliği yaşadıkları görülmüştür. Programın süreç boyutuna ilişkin; müzik öğretmenlerinin kazanımlara yönelik etkinlikleri yeterli buldukları, fakat ders süresinin kısıtlı olmasından dolayı verimli ders işleyemedikleri ortaya çıkmıştır. Ürün boyutuna yönelik ise; programda öğrencilere günlük hayatlarında yardımcı olacak, öğrencilerin ilgisini çekecek bilgilere ve şarkılara yer verilmediği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Müzik dersi öğretim programı, Müzik dersi öğretmeni, Bağlam, Girdi, Süreç, Ürün.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the opinions of the second grade music teachersat the elementary schools regarding the music lesson curriculum in 2006 and the problemsencountered during application. The view of the second grade music teachers were taken byusing the steps of the context, input, process and product (CIPP) programme evaluation modelin this research.Qualitative research method was used in the study. The participants of the study are 14music teachers who work with second graders in the elementary schools affiliated to theMinistry of National Education. They were selected from elemenary schools in theDöşemealtı, Konyaaltı, Aksu, Muratpaşa and Kepez districts, which are among the centraldistricts of Antalya Province by means of availability sampling method, also known asconvenience sampling. The data were obtained through the interview forms developed by theresearcher, and the descriptive analysis method was used for the analysis of the data.Depending on the data regarding the context, input, process and product dimensions ofthe programme, obtained from the music teachers; with regards to the context dimension ofthe programme, it is concluded that the music teachers find the programme insufficient interms of musical principle, concept and information and that the subjects in the educationalattainments are not prepared in accordance with the levels of the students. As to the inputdimension of the programme, it is seen that the materials utilized in the programme have apositive effect on the students but the teachers still have problems in terms of equipmentdeficiency at the schools they are in charge. With regards to the process dimension of theprogramme; it is found out that the teachers deem the activities aimed for educationalattainments sufficient however they cannot teach their lessons efficiently due to the limitedtime of the lesson. In terms of product dimension; it is inferred that the information and songsto help the students in their daily lives and to attract their attention are not included in theprogramme.Keywords: Music lesson curriculum, Music lesson teacher, Context, Input, Process, Products.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademede görev yapan müzik dersi öğretmenlerinin 2006 müzik dersi öğretim programına ile ilgili görüşleri ve karşılaştıkları sorunlar
dc.title.alternativeThe opinions of the second grade music lesson teachers at the elementary schools regarding the music lesson curriculum in 2006 and the problems
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusic lesson
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.identifier.yokid463823
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid322014
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess