Show simple item record

dc.contributor.advisorMermutlu, Ayşe
dc.contributor.authorEmen, Neslihan
dc.date.accessioned2020-12-29T11:42:07Z
dc.date.available2020-12-29T11:42:07Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404333
dc.description.abstractSinema günümüzün en önemli kitle iletişim araçlarında biridir. Popüler sinema ürünleri gişe başarısını birinci sırada tutarken bir grup yönetmen sinemaya farklı bir soluk getirmişlerdir. Bu yönetmenler sinemayı ticari bir kazanç konusu olarak görmeyerek kendilerine has bir üslupla oluşturdukları sinema filmlerine imza atmışlardır. Reha Erdem de bu yönetmenlerden biridir. Yaptığı filmlerde kendi sinema dilini başarıyla kullanmış, sinemasal özelliklerini filmlerine yerleştirmiş ve gişe kaygısı gütmeden de başarılı bir sinemacı olunacağını kanıtlamıştır. Filmleri önemli sinema platformlarında ilgiyle karşılanmış ve pek çok ödüle layık görülmüştür.Reha Erdem, insanla ve toplumla ilgili konuları filmlerinin odağına almış bir sinemacıdır. Filmlerinde bilinen anlamda bir gerçeklik algısını reddedip kendi gerçekliğini oluşturmayı başarmıştır. Reha Erdem filmleri, güçlü sinemasal özelliklerinin yanında insana ve topluma dair konuları ele alan güçlü anlatımlardır. Bu çalışma Reha Erdem'in Korkuyorum Anne filminin erkeklik halleri bağlamında incelenmesini konu edinmiştir. Toplumsal cinsiyet rolleri göz önünde bulundurularak erkek cinsiyetinin toplumdaki konumu irdelenmektedir.
dc.description.abstractCinema is one of the most important mass media in our day. While popular cinema products take the the box office rankings as the main success, a group of directors brought a different breath to the cinema. These directors created films in a unique style by not seeing the cinema as the commercial gain subject. Reha Erdem is one of these directors. He has successfully used his own cinematic language in his films, placed his cinematic features in his films, and proved that it is possible to be a successful filmmaker without ever worrying about the box office. His films have received great interest in important cinema platforms and were deemed worthy of many awards.Reha Erdem is a filmmaker who puts issues about human and community at the focus of his films. In his films, he succeeded in creating his own reality by rejecting a common sense of reality. In addition to its powerful cinematic features, Reha Erdem's films are powerful narratives that address human and community issues. This study is about the examination of Reha Erdem's Korkuyorum Anne film in the context of masculinity. Taking the gender roles into account, the position of male gender in society is irradiated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleReha Erdem sinemasında erkeklik halleri: Korkuyorum Anne filmi örneği
dc.title.alternativeMasculinity in the Reha Erdem cinema: Korkuyorum Anne film example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-30
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmErdem, Reha
dc.subject.ytmMasculinity
dc.subject.ytmGender
dc.identifier.yokid10221166
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530914
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess