Elektronik günlüklerle desteklenmiş fen ve teknoloji dersinin öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisi
dc.contributor.advisor | Korkmaz, Hünkar | |
dc.contributor.author | Kocabaş Yilmaz, Şehide Selda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:31:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:31:06Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40428 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı elektronik günlüklerle desteklenmiş araştırmaya dayalı öğrenme stratejisinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersi öğrenme ürünlerine etkisini belirlemektir.Araştırma 2012 ? 2013 öğretim yılında Antalya ili Kepez ilçesinde yer alan Şehit Jandarma Er Serhat Genç İlköğretim Okulunun beşinci sınıfta öğrenim gören toplam 70 öğrencisinden oluşmaktadır. Öğrenciler alt sosyo-ekonomik düzeyde yer alan grubu temsil etmektedir. Araştırmanın uygulama aşamasın öntest ? sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılarak yürütülmüştür. Çalışmada Akademik Başarı Testi (ABT), Fen Tutum Ölçeği, Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği ve Odak Görüşme Formu kullanılmıştır.Araştırma verileri SPSS 18 programı yardımıyla bağımsız gruplar için t-testi kullanılarak analiz edilmiş, deney ve kontrol grupları arasında yapılan karşılaştırmalarda 0,05 anlamlılık düzeyi referans olarak kabul edilmiştir. Odak görüşme formundan elde edilen veriler ise nitel araştırma yöntemlerinden betimsel veri analizi yöntemi ile açıklanmış, betimlenen görüşme tutanaklarındaki örnekler, açıklama ve ilişkilendirmeler içerik analizi yapılarak detaylandırılmıştır.Çalışma sonucunda elektronik günlüklerle desteklenmiş araştırmaya dayalı öğrenme stratejisinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersi akademik başarı testi verileri analizi sonucunda deney ve kontrol grubunun başarı ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark saptanmıştır. Araştırmaya dayalı öğrenme stratejisine uygun olarak hazırlanmış uygulamalarınöğrencilerin başarıları üzerinde olumlu bir etkisi olduğu belirlenmiştir. Elektronik günlüklerle desteklenmiş araştırmaya dayalı öğrenme stratejisinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersine yönelik tutum ölçeklerinin ve bilimsel süreç becerileri ölçeklerinin analizi sonucunda grupların puanları arasında anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır. Ancak, araştırma sürecinde öğrenciler, elektronik öğrenci günlüklerinin motivasyonlarını arttırdığını, deneyimleyerek yaparak yaşayarak öğrendiklerini ve bilimsel süreç becerileri üzerinde olumlu etki yarattığını ifade etmiştirAnahtar kelimeler: Ara?tırmaya Dayalı Öğrenme Stratejisi, Fen Günlükleri, Elektronik Öğrenci Günlükleri, Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to determine the impact of electronic journal assisted research-based learning strategy on students? learning outcomes.Based on the research aim, in this study, an experimental pre-test and post-test control group design was adopted. The study was carried out with 70 fifth graders in Şehit Jandarma Er Serhat Genç Primary School in Kepez, the central districts of Antalya Province in the academic year of 2012-2013. They represent students from low socio-economic status. In the study, Academic Achievement Test (AAT), Scientific Attitude Scale, Science Process Skills Scale and Focus Group Interview Form were used for data collection. Data collected via tests and scales were analyzed using independent samples t test by the means of SPSS 18 and a significance level of 0,05 was accepted for comparing experimental and control groups. Data gathered via focus group interview form were explained through qualitative descriptive analysis and elaborated using content analysis and supported with quotations, explanations and associations.The results of the data analyses indicated that electronic journal assisted research-based learning strategy brought about a significant difference in academic achievement scores of experimental and control groups, suggesting that practices prepared in accordance with research-based learning strategy had a positive impact on student achievement. On the other hand, electronic journal assisted research-based learning strategy revealed no significant difference in students? science process skills and attitudes towards science ad technology course. However, in the research process, students stated that electronic student journals increased their motivation, supported their experiential learning processes and improved their science process skills.Keywords: Research-based Learning Strategy, Science Journals, Electronic Student Journals, Science and Technology Curriculum | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Elektronik günlüklerle desteklenmiş fen ve teknoloji dersinin öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisi | |
dc.title.alternative | The impact of electronic journal assisted science and technology course on students science process skills and attitudes towards science | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Daily | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Learning logs | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Electronic learning | |
dc.subject.ytm | Scientific researchs | |
dc.subject.ytm | Educational tools | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 10010120 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 333881 | |
dc.description.pages | 201 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |