Show simple item record

dc.contributor.advisorKorkmaz, Hünkar
dc.contributor.authorKocabaş Yilmaz, Şehide Selda
dc.date.accessioned2020-12-03T09:31:06Z
dc.date.available2020-12-03T09:31:06Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40428
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı elektronik günlüklerle desteklenmiş araştırmaya dayalı öğrenme stratejisinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersi öğrenme ürünlerine etkisini belirlemektir.Araştırma 2012 ? 2013 öğretim yılında Antalya ili Kepez ilçesinde yer alan Şehit Jandarma Er Serhat Genç İlköğretim Okulunun beşinci sınıfta öğrenim gören toplam 70 öğrencisinden oluşmaktadır. Öğrenciler alt sosyo-ekonomik düzeyde yer alan grubu temsil etmektedir. Araştırmanın uygulama aşamasın öntest ? sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılarak yürütülmüştür. Çalışmada Akademik Başarı Testi (ABT), Fen Tutum Ölçeği, Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği ve Odak Görüşme Formu kullanılmıştır.Araştırma verileri SPSS 18 programı yardımıyla bağımsız gruplar için t-testi kullanılarak analiz edilmiş, deney ve kontrol grupları arasında yapılan karşılaştırmalarda 0,05 anlamlılık düzeyi referans olarak kabul edilmiştir. Odak görüşme formundan elde edilen veriler ise nitel araştırma yöntemlerinden betimsel veri analizi yöntemi ile açıklanmış, betimlenen görüşme tutanaklarındaki örnekler, açıklama ve ilişkilendirmeler içerik analizi yapılarak detaylandırılmıştır.Çalışma sonucunda elektronik günlüklerle desteklenmiş araştırmaya dayalı öğrenme stratejisinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersi akademik başarı testi verileri analizi sonucunda deney ve kontrol grubunun başarı ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark saptanmıştır. Araştırmaya dayalı öğrenme stratejisine uygun olarak hazırlanmış uygulamalarınöğrencilerin başarıları üzerinde olumlu bir etkisi olduğu belirlenmiştir. Elektronik günlüklerle desteklenmiş araştırmaya dayalı öğrenme stratejisinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersine yönelik tutum ölçeklerinin ve bilimsel süreç becerileri ölçeklerinin analizi sonucunda grupların puanları arasında anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır. Ancak, araştırma sürecinde öğrenciler, elektronik öğrenci günlüklerinin motivasyonlarını arttırdığını, deneyimleyerek yaparak yaşayarak öğrendiklerini ve bilimsel süreç becerileri üzerinde olumlu etki yarattığını ifade etmiştirAnahtar kelimeler: Ara?tırmaya Dayalı Öğrenme Stratejisi, Fen Günlükleri, Elektronik Öğrenci Günlükleri, Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the impact of electronic journal assisted research-based learning strategy on students? learning outcomes.Based on the research aim, in this study, an experimental pre-test and post-test control group design was adopted. The study was carried out with 70 fifth graders in Şehit Jandarma Er Serhat Genç Primary School in Kepez, the central districts of Antalya Province in the academic year of 2012-2013. They represent students from low socio-economic status. In the study, Academic Achievement Test (AAT), Scientific Attitude Scale, Science Process Skills Scale and Focus Group Interview Form were used for data collection. Data collected via tests and scales were analyzed using independent samples t test by the means of SPSS 18 and a significance level of 0,05 was accepted for comparing experimental and control groups. Data gathered via focus group interview form were explained through qualitative descriptive analysis and elaborated using content analysis and supported with quotations, explanations and associations.The results of the data analyses indicated that electronic journal assisted research-based learning strategy brought about a significant difference in academic achievement scores of experimental and control groups, suggesting that practices prepared in accordance with research-based learning strategy had a positive impact on student achievement. On the other hand, electronic journal assisted research-based learning strategy revealed no significant difference in students? science process skills and attitudes towards science ad technology course. However, in the research process, students stated that electronic student journals increased their motivation, supported their experiential learning processes and improved their science process skills.Keywords: Research-based Learning Strategy, Science Journals, Electronic Student Journals, Science and Technology Curriculumen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleElektronik günlüklerle desteklenmiş fen ve teknoloji dersinin öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisi
dc.title.alternativeThe impact of electronic journal assisted science and technology course on students science process skills and attitudes towards science
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmDaily
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmLearning logs
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmElectronic learning
dc.subject.ytmScientific researchs
dc.subject.ytmEducational tools
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid10010120
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid333881
dc.description.pages201
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess