Ritme dayalı müzik öğretim programının, öğrencilerin akış deneyimleri, müzik dersi başarıları ve müzik dersine yönelik tutumları üzerindeki etkileri
dc.contributor.advisor | Burak, Sabahat | |
dc.contributor.author | Kalay, Algül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:31:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:31:05Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40426 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ritme dayalı müzik öğretim programının öğrencilerin akış deneyimleri, müzik dersindeki başarıları ve müzik dersine yönelik tutumları üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada kontrol gruplu, ön test-son test deney deseni kullanılmıştır. Buna göre; araştırmada deney ve kontrol grupları yansız atama yolu ile oluşturulmuştur Araştırmanın çalışma grubunu 2011- 2012 eğitim-öğretim yılında Antalya ili Kepez ilçesindeki Emekevler İlköğretim Okulu 3. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma iki grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Yansız atama yoluyla denk olduğu görülen sınıflardan 3B sınıfı deney grubu (n=22), 3A sınıfı da kontrol grubu (n=23) olarak belirlenmiştir. Her iki grubun müzik dersleri araştırmacı tarafından işlenmiştir. Deney grubuna ritme dayalı uygulamaları içeren İlköğretim 3. Sınıf Müzik Dersi işlenmiştir. Kontrol grubuna ise İlköğretim 3. Sınıf Müzik Öğretmen Kılavuz kitabındaki planlamaya birebir uyumlu olarak ders yapılmıştır. Uygulamalar 7 hafta boyunca devam etmiştir. Her iki gruba da uygulamaların başında ve sonunda Müzik Dersi Tutum Ölçeği (Özmenteş, 2005) uygulanmıştır. Ayrıca her oturumda öğrenciler iki gözlemci tarafından müzik dersi başarıları açısından gözlemlenmiştir. Her oturum sonrasında öğrenciler ve ilgili sınıfların öğretmenleri öğrencilerin deneyimleri hakkında günlük yazmışlardır. Araştırmadan elde edilen nicel verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik ve t testinden, nitel verilerin çözümlenmesinde ise içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; Deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilerin uygulamalar sonrasında akış deneyimleri (t=,-52, p>.05) ile müzik dersine ilişkin tutum düzeyleri (t=-1,350, p>.05) anlamlı farklılıklar göstermemiştir. Öğretmen ve öğrencilerin yazdıkları günlüklerin içerik analizi ile incelenmesi sonucu elde edilen verilere göre akış deneyimi yaşandığını gösteren ifadelerin toplam frekansı, deney grubu öğrenci günlüklerinde 422, kontrol grubu öğrenci günlüklerinde ise 410?dur. Öğretmen günlüklerinde akış deneyimi yaşandığını gösteren ifadelerin frekanslarının toplamı 16, kontrol grubu öğretmen günlüklerinde ise 14?tür. Her iki grubun öğretmen günlüklerinde de can sıkıntısı ve ilgisizlik yaşandığını gösteren herhangi bir veriye rastlanmamıştır. Kaygı yaşandığını gösteren ifadelerin toplam frekansı, deney grubu öğretmen günlüklerinde 3, kontrol grubu öğretmen günlüklerinde ise 1?dir.Anahtar Kelimeler: Müzik, Eğitim, Ritim, Akış Deneyimleri | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to reveal the effects of rythm based music education program on flow experiences of students, their success in music lesson and their attitude towards music lesson.In the research, pre test-post test experiment pattern with control group was used. Accordingly, experiment and control groups of the research were formed by unbiased assignment method. The study group of the research consists of 3rd grade students of Emekevler Primary School in Kepez district of Antalya city in 2011-2012 academic year. The research was performed on 2 groups. As it was understood that the classes are equivalent by unbiased assignment method, class 3B was selected as experiment group (n=22) and class 3A was selected as control group. (n=23) The music lessons of both groups were conductd by the researcher. Primary education 3rd grade music lesson including rythm applications was applied to experiment group. The lesson applied to the control group was exactly compliant to the planning in primary education 3rd grade teacher?s manual book. Applications continued for 7 weeks. Music lesson attitude scale (Özmenteş, 2005) was applied to both groups at the beginning and end of the applications. Besides, in every session teachers were monitored by two observers regarding their success in music lesson. After every session students and teachers of the related classes wrote diaries about their experiences. Descriptive statistics and chi square test was used in the resolution of the quantitative data obtained from the research and content analysis technique was used for the resolution of qualitative data. According to the results obtained from the research; the flow experiences (t=,-52, p>.05) and attitudes (t=-1,350, p>.05) towards music lesson of students in experiment and control groups did not show significant difference. Acording to the data obtained by the examination of diaries written by teachers and students by content analysis, total frequency of expressions showing that flow was experienced is 422 in experiment group student diaries and 410 in control group student diaries. Total frequency of expressions showing that flow was experienced is 16 in experiment group teacher diaries and 14 in control group teacher diaries. In teacher diaries of both groups, there were no data expressing signs of boredom or oblivion. The total frequency of expressions indicating anxiety is 3 in experiment group teacher diaries and 1 in control group teacher diaries.Keywords: Music, Education, rythm, flow experiences | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Ritme dayalı müzik öğretim programının, öğrencilerin akış deneyimleri, müzik dersi başarıları ve müzik dersine yönelik tutumları üzerindeki etkileri | |
dc.title.alternative | Effects of rythm based music education program on flow experiences, music lesson success of students and their attitudes towards music lesson | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Rhythm | |
dc.subject.ytm | Music lesson | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Flow analysis teaching technique | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.identifier.yokid | 10005792 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 333889 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |