Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, Mehmet
dc.contributor.authorErentay, Nilgün
dc.date.accessioned2020-12-03T09:31:03Z
dc.date.available2020-12-03T09:31:03Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40423
dc.description.abstractBu araştırmada, İlköğretim 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi, `Canlılar Dünyasını Gezelim, Tanıyalım? Ünitesi kapsamında `İnsan ve Çevre? konusunun işlenme sürecinde okul dışı doğa uygulamalarının, beşinci sınıf öğrencilerinin fene ilişkin bilgi, bilimsel süreç becerileri ve çevreye yönelik tutumları üzerindeki etkililiğini ve kalıcılığını belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma grubunu 2010-2011 Eğitim-öğretim yılında Ankara ilinde bulunan bir devlet ilköğretim okulunda öğrenim görmekte olan 5. sınıflar düzeyinde çalışmaya katılan iki şube oluşturmuştur. Araştırmanın verileri; öğrencilerin fen bilgisi, bilimsel süreç becerileri ve çevreye yönelik tutumlarını ölçmek üzere araştırmacı tarafından geliştirilen üç farklı veri toplama aracı ile toplanmıştır. Öntest-sontest-izleme testi kontrol gruplu yarı deneysel desene uygun olarak yürütülmüş olan bu çalışmada verilerin analizi SPSS paket program yardımı ile yapılmış, fen bilgisi ve bilimsel süreç becerilerine ilişkin verilerin analizinde tekrarlıölçümler co-varyans analizi (ANCOVA), çevreye yönelik tutuma ilişkin verilerin analizinde ise tekrarlı ölçümler varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; bilgi, beceri ve tutum değişkenlerine yönelik olarak sınıf ve uygulama arasındaki etkileşimin anlamlı bulunduğu, sınıf değişkeni açısından kontrol ve deney grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark gözlemlenmediği tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Okul Dışı Doğa Uygulamaları, Fen Bilgisi, Bilimsel Süreç Becerileri, Çevreye Yönelik Tutum
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the effectiveness and persistency of nature based outdoor activities upon the science knowledge levels, scientific process skills and attitudes of the fifth grade students towards environment in the period of teaching ?Human and Environment? subject in scope of Primary School Fifth Grade Science and Technology Lesson; `Visit and Learn the Bio-World?. The studied group was consisted of two sections in fifth grade level studying at a public primary school in Ankara in 2010?2011 school year. The data of the research was gathered with three different data collection tools developed by the researcher for the purpose of measuring the science knowledge levels, scientific process skills and attitudes of the students towards environment. The analysis of the data in this research which was carried out in compliance with pretest-posttest-observation test with control group semi experimental pattern, was made with the help of SPSS package program and repeated measures analysis of co-variance (ANCOVA) was used regarding science knowledge and scientific process skills while repeated measures analysis of variance (ANOVA) was used regarding attitudes towards environment. As the result of the research, it was observed that the interaction between the class and application was meaningful in terms of knowledge, skill and attitude variations, and that no statistical difference was found between control and experiment groups in terms of class variation. Keywords: Nature Based Outdoor Activities, Science Knowledge, Scientific Process Skills, Attitude Towards Environmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul dışı doğa uygulamalarının 5.sınıf öğrencilerinin fene ilişkin bilgi, bilimsel süreç becerileri ve çevreye yönelik tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of nature based outdoor activities upon the science knowledge levels, scientific process skills and attitudes towards environment of the fifth grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScientific process
dc.subject.ytmThe Science Process Skills Scale
dc.subject.ytmExtracurricular activities
dc.subject.ytmNature
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmEnvironmental consciousness
dc.subject.ytmEnvironmental behaviours
dc.identifier.yokid10007071
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid333886
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess