Show simple item record

dc.contributor.advisorOrhon, Günseli
dc.contributor.authorDuman, Güler
dc.date.accessioned2020-12-03T09:30:59Z
dc.date.available2020-12-03T09:30:59Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40418
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, SSCI kapsamındaki uluslararası dergilerde 2000-2012 yılları arasında yayınlanmış Mobil Destekli Dil Öğrenimi araştırmalarının tanımlayıcı özelliklerini, yöntemsel boyutlarını ve genel eğilimlerini ortaya çıkarmak ve program geliştirme ve öğretim açısından doğurgularını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, 2000-2012 yıllarını kapsayan MDDÖ?ye ilişkin ilgili alanyazının sistematik bir incelemesi ve değerlendirmesi yapılmıştır. Elde edilen 2012 yılı SSCI kapsamındaki 21 uluslararası dergide yayınlanmış 69 makale, içerik analizi yöntemi çerçevesinde sınıflama formu kullanılarak analiz edilmiş; çalışmanın bulguları betimsel istatistikler aracılığıyla sunulmuştur. MDDÖ alanında yayınlanan çalışma sayısı, 2008 yılında artmış ve 2012 yılında en yüksek değere ulaşmıştır. Alanına en fazla katkı sağlayan ülke Tayvan olmuştur. Cep telefonları ve kişisel dijital yardımcılar ile kelime öğretimi en fazla ele alınan konu olmuştur. Çalışmalarda, çoğunlukla öğrenme yaklaşımları temele alınmıştır. Uygulamalı ve tasarım tabanlı/gelişimsel araştırmalar en fazla tercih edilen araştırma türü olmuş ve genellikle nicel olarak desenlenmiştir. Veriler ağırlıklı olarak kolay ulaşılabilir örneklem seçme yöntemi ile lisans öğrencilerinden anketler yoluyla toplanmıştır. Araştırmalar çoğunlukla olumlu sonuçlanmış ve bulgularını betimsel istatistikler kullanarak sunmuştur.Anahtar kelimeler: Mobil Öğrenme, Teknoloji Destekli Dil Öğrenimi, MDDÖ, Araştırma Eğilimleri, İçerik Analizi, Program Geliştirme, Öğretim
dc.description.abstractThis study aims to review the publications reporting mobile assisted language learning (MALL) studies over the years 2000-2012 in order to reveal general trends and methodological dimensions within these studies and examine their implications for curriculum development. Based on the overarching research aim, an exhaustive MALL-related literature was reviewed. Considering the time frame and study characteristics, 69 studies in 21 international journals were obtained and examined through content analysis using a classification form. The findings of the study were presented using descriptive statistics. The results showed that the research in the field increased at a fast pace from 2008 and reached its peak in 2012. Taiwan ranked number one among other countries contributing to the field. Teaching vocabulary skill through cellular phones and PDAs has kept its popularity across the years. Learning theories were mostly addressed in the studies. Applied and design-based research dominated the field and these studies generally adopted quantitative research methods. Data were mainly collected through questionnaires from undergraduate students chosen via convenient sampling methods. Most of the MALL studies produced positive outcomes and presented their findings generally using descriptives.Keywords: Mobile Learning, Technology Enhanced Language Learning, MALL, Research Trends, Content Analysis, Curriculum Development, Instructionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMobil destekli dil öğreniminde araştırma eğilimleri: Program geliştirme açısından doğurguları
dc.title.alternativeResearch trends in mobile assisted language learning: Implications for curriculum development
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmMobile assisted language learning
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmProgram development
dc.subject.ytmContent analysis
dc.subject.ytmScientific researchs
dc.subject.ytmResearch-investigation by learning
dc.identifier.yokid10010454
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid333883
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess