İlköğretim ikinci kademe matematik öğretmenlerinin uyguladıkları sınavların psikometrik niteliklerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Güzeller, Cem Oktay | |
dc.contributor.author | Keskin, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:30:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:30:58Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40417 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe matematik öğretmenlerinin hazırladığı sınavların psikometrik niteliklerinin incelenmesidir.Bu amaç doğrultusunda 2009-2010 Eğitim-Öğretim yılında Kepez İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü aracılığıyla alınan altıncı, yedinci ve sekizinci sınıflara ait matematik dersi sınav evrakları döküman incelemesi yöntemi ile incelenmiştir. Ayrıca ilköğretim ikinci kademe matematik öğretmenlerinin hazırladıkları sınavlar ile 2010 yılı SBS Matematik alt testinin MEB ?Eğitim Hedefleri Taksonomisi?ne göre dağılımları incelenmiştir.Araştırmanın sonucunda, ilköğretim ikinci kademe matematik öğretmenlerin hazırladığı ölçme araçlarında, kapsam geçerliğini sağlamada sınırlı oldukları ve herhangi bir kaynaktan soruların aynen değiştirmeden alındığı tespit edilmiştir.Matematik öğretmenlerinin hazırladıkları sınavların güvenirliği etkileyen ifade yanlışlarının olduğu ve sınav yönergesinin olmadığı gözlenmiştir.2010 yılı SBS matematik alt testinin kapsam sınırlılığına sahip olduğu söylenebilir. 2010 yılı SBS matematik alt testindeki kazanımlar ile matematik öğretmenlerin sınavlarda yokladığı kazanımlar arasındaki paralelliğin oldukça sınırlı olduğu görülmüştür. Matematik öğretmenlerinin hazırladığı soruların MEB ?Eğitim Hedefleri Taksonomisi?ne göre dağılımları incelendiğinde, altıncı sınıfların genellikle kavrama basamağında, yedinci sınıfların genellikle problem çözme basamağında, sekizinci sınıfların genellikle kavrama basamağı ağırlıkta sorular sorulmuştur. 2010 yılı SBS Matematik alt testinin MEB ?Eğitim Hedefleri Taksonomisi?ne göre dağılımları incelendiğinde, altıncı sınıflarda genellikle problem çözme basamağında, yedinci sınıflarda genellikle problem çözme ve kavrama basamağında, sekizinci sınıflarda genellikle kavrama basamağındaki sorular sorulmuştur.Anahtar Kelimeler: Matematik Eğitimi, Psikometri, Seviye Belirleme Sınavı, Eğitim Hedefleri Taksonomisi | |
dc.description.abstract | The study aims to examine the psychometric feartures qualities of the exams prepared by the second grade math teaches at primary schools. For this purpase maths exams of 6th, 7th and 8th grade studets received from National Education Directorate of kepez District are analyzed with the method of document review. In this context, 6th grade students in 30 schools, 7th grade students in 21 schools and 8th grade students in 37 schools studied for the math exams. Furthermore, the math exams prepared by the second grade math teachers at primary schools and the varience of the Level Determination Exam (SBS) Math Subtest are examined according to the Taxonamy of Educational Objectives of Ministry Of Education.As a result of the study,the measuring instruments prepared by the second grade maths teachers at primary schools are limited to provide content validity.It is observed that there are expressional mistakes affecting the reliability of the exams and lack of instruction.It would be true to explain that SBS Math test is limited in terms of content validity.It is observed that the analogy between the achiewements SBS Math subtest.Achievements on the exams expected by the teachers from gained is not sufficient.According to the distributions at the questions prepared by the math teachers, the questions are consist of comprehension grade for 6th and 8th grades, problem solving grade for 7th grade.As to the distributions of SBS maths subtest in 2010 problem solving questions for 6th grade, comprehensional and problem solving questions for 7th grade and comprehensional questions for 8th grade are acquired.Keywords: Mathematic Education, Level Determination Exam (SBS), Psychometrics, Taxonomy of Educational Objectives | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | İlköğretim ikinci kademe matematik öğretmenlerinin uyguladıkları sınavların psikometrik niteliklerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examinations of psychometric qualities of applied tests by primary second-tier math teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10019918 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 354620 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |