The use of the internet and Web 2.0 tools among EFL instructors
dc.contributor.advisor | Arıkan, Arda | |
dc.contributor.author | Özel, Ahmet Gazi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:30:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:30:57Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40415 | |
dc.description.abstract | Dil öğreniminde ve öğretiminde, internet ve Web 2.0 araçları hem öğrenciler hem de öğretmenler için muazzam kaynaklar ve fırsatlar sunar. Bu nedenle, İngilizce okutmanları teknolojinin dil sınıflarına entegre olmasına kayıtsız kalmamalıdırlar. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı İngilizce okutmanlarının internet ve Web 2.0 araçları kullanımlarını araştırmak ve onların öğretim amaçları için internet ve Web 2.0 araçları kullanımına karşı olan tutumlarını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, nicel bir araştırma modeli uygulanmıştır. Veri toplamak için araç olarak ilgili literatürden ve uzmanların görüşlerinden yararlanılarak bir anket geliştirilmiştir. Anket Türkiye?deki farklı üniversitelerde çalışan okutmanlara (n=112) online olarak gönderilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 20.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir ve betimsel istatistik, frekanslar, ortalama, yüzdeler ve standart sapma kullanılarak rapor edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre İngilizce okutmanlarının internet ve Web 2.0 araçları kullanımına karşı pozitif tutumlarının olduğu sonucuna varılmıştır. Okutmanların Web 2.0 araçlarına yönelik pozitif tutumları olmasına karşın bu araçları kendi öğretimlerinde yeterince kullanmadıkları ve internet hakkında bilgi edinmek için kendi çalıştıkları okulların onlara sağladıkları imkanlardan memnun olmadıkları sonucu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Teknoloji, İnternet, Web 2.0 araçları, Okutman | |
dc.description.abstract | In language learning and teaching, the Internet and Web 2.0 tools present resources and opportunities for both students and teachers mainly because of these tools? communicative potentials. Thus, EFL instructors should not be uninterested to the integration of technology into their teaching. The purpose of this study is to investigate the use of the Internet and Web 2.0 tools among EFL instructors and examine their perceptions towards the use of the Internet and Web 2.0 tools for teaching purposes. To this end, a quantitative approach was employed. In order to gather data, as an instrument, a questionnaire was developed in light of related literature and experts? opinions. The questionnaire was distributed online to EFL instructors (n=112) from various universities in Turkey. The data were analyzed using SPSS 20.0 and reported employing descriptive statistics, frequencies, means, percentages and standard deviations. According to the results of the study, it was concluded that EFL instructors had positive attitudes towards the use of the Internet and Web 2.0 tools. Although they had positive thoughts for Web 2.0 tools, they were not sufficiently using these tools in their teaching and were not pleased with the opportunities that their schools supplied them to learn about the Internet.Keywords: Technology, the Internet, Web 2.0 tools, Instructors. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The use of the internet and Web 2.0 tools among EFL instructors | |
dc.title.alternative | İngilizce okutmanlarının internet ve Web 2.0 araçları kullanımları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Web | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.identifier.yokid | 10017394 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 354625 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |