dc.contributor.advisor | Arıkan, Arda | |
dc.contributor.author | Bozdağ, Sümeyra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:30:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:30:54Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40411 | |
dc.description.abstract | Dünyanın her yerinde olduğu gibi Türkiye'de de yabancı dil eğitimi gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Geçmişten günümüze bir çok okul ve üniversitede daha iyi bir eğitim ve öğretim adına bir çok farklı metot ve yöntem denenmiş ve uygulanmıştır. Bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu öğrenci ve öğretmenlerinin yabancı dilin birleştirilerek öğretilmesiyle ilgili görüşlerini ve düşüncelerini öğrenmektir. Öncelikle bu yöntemi geleneksel yöntemle karşılaştırmak ve öğrencinin dil gelişimi üzerine etkilerini daha iyi anlayabilmek adına deneysel bir yöntem kullanılmıştır. Bu deneysel yöntem için iki sınıf seçilmiş ve sınıflar deney ve kontrol grubu olarak ikiye ayrılmıştır. Her bir sınıfta dördü kız, beşi erkek dokuz öğrenci mevcuttur. Bu öğrencilerin seviyelerinin aynı olduğunu kanıtlamak adına bir pre-test uygulanmış ve sonucu One Sample Kolmogorov-Smirnov test ile analiz edilmiştir. Sonuçlar öğrencilerin seviyelerinin benzer olduğunu ve deneyin güvenle gerçekleştirilebileceğini kanıtlamıştır. Daha sonra öğrenciler üç haftalık bir yabancı dil eğitimine tabi tutulmuşlardır. Deney grubunda yabancı dil birleştirilerek öğretilirken kontrol gurubunda beceriler ayrı öğretilmiştir. Üç haftanın sonunda öğrencilere bir post-test yapılmış ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. Sonuçlarda her iki sınıftaki öğrenciler arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür fakat özellikle okuma becerisi anlamında geleneksel yöntemin daha başarılı olduğu söylenebilir.Öğrenci ve öğretmen görüşleri ise içerisinde açık uçlu soruların da bulunduğu 33 maddelik beşli likert tipi derecelendirme ölçeğine göre hazırlanmış bir anket yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen nicel veriler SPSS version 20 programıyla analiz edilmiş olup, nitel veriler için içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen başlıca bulgular şunlardır;1. Yabancı dilin birleştirilerek öğretilmesinin bir çok avantajı ve dezavantajı vardır. Bu avantaj ve dezavantajlar öğretmen ve öğrenciye göre farklılıklar gösterir.2. Yabancı dilin birleştirilerek öğretildiği bir sınıfta her bir dil becerisi eşit olarak gelişmeyebilir. Bu konuda öğretmenler yöntem hakkında daha pozitif düşünürken öğrencilerin bir çoğu geleneksel yöntemi tercih etmektedir.3. Bu yaklaşımda hem öğretmen hem öğrenci aktif katılımcıdır. Özellikle öğretmenler bu yaklaşımda kendilerini daha güdülenmiş hissederler. Ayrıca farklı materyal ve aktivite kullanmakta daha özgürdürler. Çoğu öğretmen derslerin daha eğlenceli geçtiğini düşünürken bir çok öğrenci buna katılmamakta ve geleneksel yöntemin onlar için daha yararlı olacağına inanmaktadır.4.Öğretmenler bu yaklaşımda en çok iletişimsel dil yöntemini kullanmaktadır. Bu yöntemi sırasıyla dilbilgisi-çeviri yöntemi ve çoklu zeka kuramı izlemektedir.Araştırmanın sonuç kısmında öğretmen ve öğrenciler için yabancı dilin birleştirilerek öğretilmesi yaklaşımı ile ilgili öneriler yer almaktadır. Bu araştırma, bu yaklaşımı kullanmak isteyen veya merak eden bir çok öğretmen, eğitimci, akademisyen ve öğrencilere yol gösterecek niteliktedir.Key Words: Yabancı Dil Eğitimi, Yaklaşım, Yabancı Dil Becerilerinin Birleştirilerek Öğretilmesi Yaklaşımı, Geleneksel Yöntem | |
dc.description.abstract | Learning a foreign language is becoming more and more important day by day in Turkey, as in other countries worldwide. Over the years, a great number of schools and universities have applied different methods and approaches in an effort to improve the teaching and learning process. The aim of this study is to investigate the perspectives of both teachers and students concerning the integrated skills approach in the Anadolu University Foreign Languages Teaching Department.First, an experiment was carried out to compare this approach with the traditional approach to language teaching and to understand its effects on students' improvement in the target language. For this experiment, two different classes were chosen, and these classes were divided into two groups: an experimental and a control group. In each class, there were four females and five males, for a total of nine students. A pre-test was implemented with both groups to demonstrate that they were at the same level, and the results were analyzed using a One-Sample Kolmogorov-Smirnov test. The results showed that the students were at the same level and that the groups were suitable for carrying out the experiment. Following this phase, the students were taught English for a period of three weeks. In the experimental group, the lessons were taught using an integrated approach; while in the control group, language skills were taught separately. At the end of the three weeks, a post-test was applied, and the results were compared. The results demonstrated that there was no statistically significant difference between the groups, but it may be said that the traditional approach was more effective, especially in terms of reading skills.The opinions of the instructors and the students were obtained through a five-point Likert scale that consisted of 33 statements and 3 open-ended questions. The quantitative data were analyzed using SPSS version 20 software, while the qualitative data were analyzed through content analysis. The primary findings that were obtained are as follows:1.Numerous advantages and disadvantages were noted with respect to the integrated skills approach. However, these differed between the students and the teachers. 2.Not all language skills may be improved equally using the integrated skills approach. Furthermore, the instructors viewed the approach positively, whereas the students viewed it negatively and preferred a traditional approach to instruction.3.In this approach, both instructors and students are active participants in the lessons. The instructors, in particular, felt more motivated with this approach. Moreover, they had more freedom to use different materials and activities. However, while most of the instructors found that lessons were more enjoyable using the integrated skills approach, the students had a different perspective, and they believed that the traditional approach would be more useful.4.In applying this approach, the instructors generally used the communicative language teaching method in their classes. After applying the approach, the grammar translation method and multiple intelligence theory were used in their lessons. The conclusion of this study includes suggestions concerning use of the integrated skills approach for teachers and students. This research may guide teachers, academicians and students who want to apply this approach in their lessons or who are curious to know more about the integrated skills approach to language instruction.Key words: Foreign Language Teaching, Approach, The Integrated Skills Approach, Traditional Instructio | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Teachers` and students` perspectives on the integrated skills approach | |
dc.title.alternative | Yabancı dil becerilerinin birleştirilerek öğretilmesi yaklaşımı üzerine öğretmen ve öğrenci görüşleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Language skills | |
dc.subject.ytm | Traditional methods | |
dc.subject.ytm | The integrated skills approach | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 10029021 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 354624 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı | |