Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitiminde müze ortamının kullanılması
dc.contributor.advisor | Taşbaş, Erdal | |
dc.contributor.author | Çetin, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:30:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:30:54Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40410 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının, okul dışı öğrenme ortamlarından sayılan müzelerin, eğitim–öğretime katkıları hakkındaki görüşlerini belirleyerek, bu eğitim yöntemini ne kadar etkin kullanacaklarını ortaya koymak ve müzelere - müze eğitimine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının müze eğitimine yönelik görüşleri cinsiyet, akademik başarı, ailenin eğitim durumu, üniversiteye başlamadan önceki yaşadığı yerleşim yeri, ailenin ekonomik durumu, en fazla okuduğu kitap-gazete-dergi türü, en fazla izlediği TV program türü, boş zamanlarında ne ile uğraştığı ve en çok nereleri gezmekten hoşlandığına göre de değerlendirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adaylarına müze eğitimine yönelik görüşlerini tespit etmek amacıyla hazırlanmış olan 39 maddelik bir anket ve kişisel bilgileri tespit etmek için hazırlanmış 10 maddelik bir form verilerek her sorunun cevaplandırılması ve tek seçeneğin işaretlenmesi istenmiştir. Ölçeğin faktöriyel yapısını belirlemek ve aynı zamanda geçerlik çalışması için pilot uygulamada toplanan verilere açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 16 programı kullanılarak değerlendirilmiştir.Bu araştırmanın evrenini 2013–2014 eğitim öğretim yılının güz döneminde sosyal bilgiler öğretmenliğinde okuyan 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu evren içerisinde örneklem grubu olarak, 7 bölgeden 7 üniversite seçilmiştir. Araştırmaya 7 üniversitede öğrenim görmekte olan öğrencilerden 272 kişi katılmıştır.Bu çalışmada elde edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda, öğrencilerin müze eğitimine ilişkin görüşlerinin genel olarak olumlu olduğu görülmüştür. Öğrencilerin müze eğitimine ilişkin görüşleri okudukları üniversitelere, cinsiyetlerine, anne eğitim düzeylerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Akademik başarılarına, baba eğitim düzeylerine, daha önce yaşadıkları yerleşim birimine, ailelerinin ekonomik durumuna, okudukları kitap-dergi-gazete türüne, izledikleri TV programı türüne göre, boş zamanlarını değerlendirme türüne göre ise anlamlı bir farklılık göstermemektedir.ANAHTAR KELİMELER: Sosyal Bilgiler, Müze, Müze Ortamı, Öğretmen Adayları. | |
dc.description.abstract | This study aims to determine the attitudes and opinions of prospective social studies teachers on museums, considered as one of the out-of-school learning environments, museum education and its contribution to education and to analyze how this learning method will be used by them.Subgroup analyses of the attitudes and opinions of prospective teachers were provided by sex, academic level, the place of residence before going to university, and the socioeconomic status of his/her family, the most read book/magazine/newspapers, the most watched TV programs, the most visited places and leisure time activities.In this context, a 39-item questionnaire was applied to the prospective teachers to determine their attitudes and opinions, and a 10-item form was applied to collect personal data. Subjects were asked to answer every question and to choice only option. Explanatory factor analysis was conducted for the data collected in pilot study to determine the factorial structure of the scale and to validate the study. The data was analyzed by SPSS 16 program.The target population of this study is the final year undergraduate students of social studies program of 2013/2014 fall semester. 7 universities from 7 regions included in the sample group. 272 students from 7 universities participated in the study.At the end of the analysis of the output it is seen that the students views about the museum education are positive students' views change according to university they attend, gender, and education level of his/her mother. There is no significant difference about museums among the attitudes and opinions of prospective teachers according to the academic level, the place of residence before going to university, and the socioeconomic status and education level of his/her father, the most read book/magazine/newspapers, the most watched TV programs, the most visited places and leisure time activities.Keywords: Social Studies, Museum, Museum Medium, Prospective Teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitiminde müze ortamının kullanılması | |
dc.title.alternative | The use of the museum medium for the education of social science teacher candidates | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Museums | |
dc.subject.ytm | Museum education | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.identifier.yokid | 10027510 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 354619 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |