Meslek yüksekokulu öğrencilerinin İngilizce derslerinde karşılaştıkları sorunlar: Akdeniz Üniversitesi Manavgat Meslek Yüksekokulunda nitel bir araştırma örneği
dc.contributor.advisor | Orhon, Günseli | |
dc.contributor.author | Şimşek, Erkan Kadir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:30:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:30:48Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40402 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, birinci sınıf önlisans öğrencilerinin ilk akademik yıl içerisinde almış oldukları İngilizce derslerinde karşılaştıkları sorunları belirlemeyi amaçlamaktadır.Çalışma grubunu, 2012-2013 akademik yılında Manavgat Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören Turizm ve Seyahat Hizmetleri birinci sınıf örgün öğretim öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri veri çeşitlemesi (data triangulation) adı verilen yöntem kapsamında odak grup görüşme formu ve doküman analizi kapsamında ders kitabının incelenmesiyle elde edilmiştir. Çalışmada odak grup görüşmesinin sonuçları betimsel içerik analiz yöntemi ile doküman analizi bulguları ise yüzdelik veriler halinde sunulmuştur. Elde edilen veriler son kısımda karşılaştırıldığında ise çıkan sonuçların birbirleriyle tutarlı ve anlamlı olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Ġngilizce öğretiminde sorunlar, meslek yüksekokulu, Ġngilizcedersleri | |
dc.description.abstract | This research aims to determine the problems which associate degree students face while learning English in the classes taught during their first academic year. The study group is Tourism and Travel Services first year students who study at Manavgat Vocational School in the 2012-2013 academic year. Data have been gathered with a technique called data triangulation including focus group interview form and document analysis which is the course book.The results of the focus group interview chapter have been presented by the descriptive analysis method and the results of the document analysis chapter have been presented by percentage distribution. When the gathered data were compared at the end of the study, it is seen that the findings were coherent and meaningful.Key Words: English language teaching problems, vocational school, English lessons | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Meslek yüksekokulu öğrencilerinin İngilizce derslerinde karşılaştıkları sorunlar: Akdeniz Üniversitesi Manavgat Meslek Yüksekokulunda nitel bir araştırma örneği | |
dc.title.alternative | The problems of vocational school students encountering in English classes: A qualitive research in Akdeniz University Manavgat Vocational School | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Teaching problems | |
dc.subject.ytm | Problems of the students | |
dc.identifier.yokid | 10029981 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 372177 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |