Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirci, Kenan
dc.contributor.authorBoşel, Şule
dc.date.accessioned2020-12-29T11:40:04Z
dc.date.available2020-12-29T11:40:04Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/403986
dc.description.abstractTeknolojinin ve internet ağlarının gelişimi, bireylerin iletişim sürecinde dönüşümler yapmakta ve yeni iletişim kültürleri oluşturmaktadır. Günümüzde iletişim araçlarında meydana gelen gelişmeler, insanların hayatlarında farklı alanlar açmaktadır. Bu alanların oluşmasında ortam sağlayan ağlar sosyal paylaşım kanallarıdır. Sosyal medya birçok etkinliği sahiplenerek, toplumsal olayların birçoğunda önemli rol oynamaktadır. Sosyal medya olarak adlandırılan bu yeni alan, bireyleri bir araya getirdiği gibi aynı hedef doğrultursusunda grupların oluşmasına da imkân tanımıştır. Bu yeni platform, ortak hedef doğrultusunda bir araya gelen bireylerin, grup içi iletişiminin ve etkileşiminin hızlı ve aktif olmasına katkı sağlamaktadır. Bu kanalların kullanımının yoğunlaşması, günlük hayatımızda yer kaplamasından dolayı İnterrail Türkiye Otostop Grubu bu araştırmanın odak noktası olmuştur. Çalışmada İnterrail Türkiye Otostop Grubu'nun dilinden, grup yapısına, normlarına, yaşam tarzından, ideolojisine kadar birçok çıkarım yer almaktadır. Topluluk Peter Hartley' in grup içi iletişim yaklaşımında grup olmak için zorunlu gördüğü etkileşim, algılayış, normlar, duygusal ilişkiler, roller ve hedefler gibi özellikler dikkate alınarak incelenmiştir. Gruba dışarıdan bakarak, sosyal medyada kişilerarası iletişim dinamiklerini ve grup bileşenlerini izleyebilmek adına netnografi yöntemi uygulanmıştır.Anahtar Kelimeler: kişilerarası iletişim, grup içi iletişim, sosyal medya, Facebook, İnterrail Türkiye Otostop Grubu
dc.description.abstractThe development of technology and internet networks transforms the communication process of individuals and creates new communication cultures. Nowadays, developments in communication tools open up different fields in the life of people. The networks that provide the environment in the transformation of these areas are social sharing channels. Social media plays an important role in many of the social events by embracing many activities. This new area, called social media, brought together individuals and allow for groups in line with the same objective. This new platform contributes to the rapid and active communication of inter-group communication and interaction of individuals coming together in line with the same objective. This concentration of use of the channel, due to the occupying place in our daily life, Interrail Turkey Hitchhiking Group has been the focal point of this research. In the study, there are many inferences from group structure, norms, lifestyle and ideology from Turkey Hitchhiking language Interrail Group. The community has been examined in terms of the interaction, perception, norms, emotional relationships, roles and goals that Peter Hartley deemed necessary to be a group in his group communication approach. In order to follow the interpersonal communication dynamics and group components in social media, netnography method was applied by looking at the group from the outside. Keywords: Interpersonal Communication, Internal Group Communications, Social Media, Facebook, Interrail Turkey Hitchhiking Groupen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleKişilerarası iletişim dinamikleri açısından sosyal medya: Interrail Türkiye Otostop Grubu örneği üzerinden bir analiz
dc.title.alternativeSocial media in terms of interpersonal communication dynamics: An analysis via Turkey Interrail Hitchhiking Group example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-25
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmInterpersonal communication
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmMedia relations
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmFacebook
dc.subject.ytmInterrail Turkey Hitchhiking Group
dc.subject.ytmInternet
dc.identifier.yokid10246160
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549360
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess