Search
Now showing items 1-10 of 38
Türk Dili ve Edebiyatı hizmet öncesi öğretmen eğitiminde yansıtıcı öğretim uygulamalarının akademik yazma becerilerine etkisi
(2018-08-06)
Anlama becerileri (receptive language skills) ve aktarma/anlatma becerileri (expressive language skills) olarak bilinen temel dil becerilerinde yetkinlik kazanmak, dil öğreniminin nihai hedefini oluşturmaktadır. Nihai ...
Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre hazırlanan Türkçe dersi öğretim programının uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
(2018-08-06)
Yapılan bu araştırmayla; Türkçe öğretmenlerinin bilginin yapılandırılmasında katkısıolan eğitim teknolojileri ve materyallerini kullanma durumları, süreç değerlendirmeyibenimseyip benimsemedikleri, etkinlikleri yaptırırken ...
Okul öncesi öğretmenleri ve öğretmen adaylarının duygusal zekâları ile okul öncesi öğretmenliğine ilişkin tutumlarının incelenmesi
(2018-08-06)
Araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin ve son sınıf öğretmen adaylarının duygusal zekaları ile okul öncesi öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Erzurum ...
İlköğretim birinci kademe öğrenme-öğretme sürecinde öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme tekniklerini etkin kullanabilme düzeylerinin belirlenmesi
(2018-08-06)
I ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEME ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİNDE ÖĞRETMENLERİN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİ ETKİN KULLANABİLME DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ Danışman: Yrd. Doç. Dr. Hacı Ömer BEYDOĞAN 1999 ...
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin derslerinde edebi ürün kullanma durumları (Erzurum örneği)
(2018-08-06)
Araştırma Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin edebi ürünleri kullanma durumlarını ve varsa sorunlarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Araştırma nitel bir yaklaşım çerçevesinde temel nitel araştırma modeliyle gerçekleştirilmiştir. ...
Öğretmenlik mesleğine ilişkin imajın öğretmenler ve okul yöneticileri açısından incelenmesi
(2022)
Amaç: Bu araştırmada, farklı eğitim kademelerinde (anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise) görev yapan öğretmenlerin mesleki imajının mevcut durumunun öğretmenler ve okul yöneticileri aracılığı ile tespit edilmesi ...
Sınıf öğretmenlerinin sözel olmayan davranışlarının değerlendirilmesi
(2018-08-06)
III ÖZET DOKTORA TEZİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN SÖZEL OLMAYAN İLETİŞİM DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Nihat ÇALIŞKAN Danışman: Yrd.Doç.Dr. H. Ömer BEYDOĞAN 2003 - SAYFA: 113+IX Jüri: Yard.DoçJ5r. H.Ömer BEYDOĞAN Prof. Dr. ...
Okul öncesi öğretmenleri ve öğretmen adaylarının duygusal zekâları ile okul öncesi öğretmenliğine ilişkin tutumlarının incelenmesi
(2018-08-06)
Araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin ve son sınıf öğretmen adaylarının duygusal zekaları ile okul öncesi öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Erzurum ...
İlköğretim birinci kademe öğrenme-öğretme sürecinde öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme tekniklerini etkin kullanabilme düzeylerinin belirlenmesi
(2018-08-06)
I ÖZET YÜKSEK LİSANS TEZİ İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEME ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİNDE ÖĞRETMENLERİN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİ ETKİN KULLANABİLME DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ Danışman: Yrd. Doç. Dr. Hacı Ömer BEYDOĞAN 1999 ...
Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre hazırlanan Türkçe dersi öğretim programının uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
(2018-08-06)
Yapılan bu araştırmayla; Türkçe öğretmenlerinin bilginin yapılandırılmasında katkısıolan eğitim teknolojileri ve materyallerini kullanma durumları, süreç değerlendirmeyibenimseyip benimsemedikleri, etkinlikleri yaptırırken ...