Show simple item record

dc.contributor.advisorKubar, Yeşim
dc.contributor.authorÖner, Kübra
dc.date.accessioned2020-12-29T11:39:49Z
dc.date.available2020-12-29T11:39:49Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/403948
dc.description.abstractGirişimcilik günümüzde kalkınmış ve kalkınmakta olan ekonomiler açısından önemli bir itici güç olarak görülmekte, kamu ve özel kuruluşlar aracılığı ile teşvik edilip desteklenmektedir. Bunun yanında bireylerin duyguları anlama, ifade etme, yönlendirme gibi yetilerini kapsayan duygusal zekâ kavramı da iş hayatında hızla kabul görmekte ve başarının anahtarlarından biri olarak kabul edilmektedir. Güncel gelişmeler açısından çok değerli olan bu üç kavram çalışmanın temelini teşkil etmektedir.Bu çalışmada, girişimcilik duygusal zekâ ve cinsiyet ayrımcılığı ilişkisi ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda Fırat Üniversitesi'nde 2017-2018 döneminde İşletme, İktisat, ÇEKO, Sosyal Hizmetler, Kamu Yönetimi bölümlerinde eğitim öğretim gören öğrencilerin girişimciliğe bakış açıları, cinsiyet ayrımcılığı ve duygusal zekâları nicel yöntemler ile ölçülmüştür. Araştırma kapsamında hazırlanan anketlerden toplanan veriler çeşitli analiz yöntemleri ile incelenmiştir. Girişimcilik ile ilgili herhangi bir ders aldınız mı bağımsız değişkeni ile Cinsiyet ayrımcılığı ölçeği ve Girişimcilik ölçeği arasında bir ilişki olup olmadığı t testi ile test edilmiş ve aralarında anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyet bağımsız değişkeni ile girişimcilik ölçeği arasında bir ilişki olup olmadığı test edilmiş ve aralarında anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Girişimci bir kişiliğe sahip olduğunuzu düşünüyor musunuz bağımsız değişkeni ile girişimcilik ölçeği ve duygusal zeka ölçeği arasında bir ilişki olup olmadığı test edilmiş ve aralarında anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ulaşılan bulgular neticesinde duygusal zekâ ile girişimcilik arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bu tespitin girişimcilik bağlamında duygusal zekânın önemini göstermesi bakımından literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractAt the present day, entrepreneurship is viewed as an important driving force in terms of developed and developing economies and encouraged and supported by means of the public and private enterprise. Beside this, the concept of emotional intelligence covering abilities of individuals such as understanding, expressing, and directing emotions is also rapidly gained acceptance in business life and accepted as one of the keys of success. These three concepts that are valuable in terms of actual developments constitute the essence of the study. In this study, it was aimed to measure the relationship of entrepreneurship with emotional intelligence and gender discrimination. In this direction, the viewpoints of the students studying in the departments of Business Management, Economics, ÇEKO, Social Services, and Public Administration in the academic year of 2017-2018 to entrepreneurship, gender discrimination, and their emotional intelligence were measured by quantitative methods. The data collected from the surveys prepared in the scope of the study were examined by means of the various analysis methods. Whether or not there is a relationship between the variable `Have you received any lesson related to entrepreneurship?` and Gender Discrimination Scale and Entrepreneurship Scale was tested by t-test and reached the conclusion that there was a significant difference between them. Whether or not there is a relationship between the independent variable `gender` and entrepreneurship scale was tested and reached the conclusion that there was a significant difference between them. Whether or not there is a relationship between the variable `Do you think of that you have an entrepreneur personality?` and Entrepreneurship Scale and Emotional Intelligence Scale was tested and reached the conclusion that there was a significant difference between them. As a result of the findings reached, it was identified that there was a significant relationship between emotional intelligence and gender discrimination and entrepreneurship. It is thought that this determination will make contribution to the literature in terms of its indicating importance of emotional intelligence in the context of entrepreneurshipen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGirişimciliğin yeni özelliği duygusal zeka, cinsiyet algısı ve girişimcilik arasında ilişki: Fırat Üniversitesi İİBF örneği
dc.title.alternativeThe relationship between emotional intelligence, gender perceptioon and entrepreneurship that is new feuture of entrepreneurship: The case of feas of
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-13
dc.contributor.departmentGirişimcilik ve İnovasyon Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGender roles
dc.subject.ytmSexism
dc.subject.ytmBar-On Emotional Quotient Inventory
dc.subject.ytmEntrepreneurial intention
dc.subject.ytmEntrepreneurship
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmFırat University
dc.identifier.yokid10258905
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid560567
dc.description.pages180
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess