Show simple item record

dc.contributor.advisorSabancı, Ali
dc.contributor.authorÖmeroğlu, Miray
dc.date.accessioned2020-12-03T09:30:30Z
dc.date.available2020-12-03T09:30:30Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40389
dc.description.abstractBu tez çalışmasında anaokulu öğretmenlerinin okuldaki stres belirtileri, stres kaynakları, bu stres kaynakları ile başa çıkma yolları ve yaşadıkları örgütsel stresin performanslarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Bu çalışma tarama modelindedir. Veri toplama aracı olarak Pehlivan (1993) tarafından geliştirilmiş olan Likert türü beşli dereceleme ölçeği kullanılmıştır. Antalya ili merkez ilçelerinde görev yapan 326 okul öncesi öğretmeni araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Veriler SPSS 22 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; okul öncesi öğretmenlerinin stres kaynaklarına ilişkin işsel kaynaklı stresin, bireysel kaynaklı strese göre kendilerinde daha çok stres yarattığını, anasınıfı öğretmenlerinin anaokulu öğretmenlerine göre yaşadıkları stresin daha çok işsel kaynaklı olduğunu, gerginlik, yorgunluk ve uyuma isteği ifadelerinden oluşan psikolojik stres belirtilerini, fizyolojik stres belirtilerine göre daha çok gözlediklerini, yaşadıkları örgütsel stresin performanslarına etkisinin az düzeyde olduğu ve örgütsel stresle başa çıkmada sosyal destek aramayı, sorunla mücadeleye göre daha çok tercih ettiklerini belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Stres, Okul öncesi, Öğretmen
dc.description.abstractThe aim of this thesis study is; to determine the pre-school teacher's stress sign at school, to find the source of stress and the way to cope with it, and it's effect on performance are being investigated. This study is a screening model. Likert kind of five point rating scale which was improved by Pehlivan (1993) was used as a data collection. 326 pre-school teacher's are located at central districts of Antalya compose the simple of the study. Data were analyzed using the program SPSS 22.As a result of the research; Related with pre-school teacher's source of stress, occupationel stres creates more stress than individual related stress. Kindergarten teacher's stres is mainly occupational related stres than pre-school teacher's. Psychological stres symptoms like tension, fatigue and sleep desire are mainly observed than physiological stress symptoms. Organizational atress that they hava, has less effect on their performance. They more prefer to search social support to cope with organizational stres than combat the problem.Keywords: Stress, pre-school, teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnaokulu öğretmenlerinin okuldaki stres belirtileri, stres kaynakları, bu stres kaynakları ile başa çıkma yolları ve yaşadıkları örgütsel stresin performanslarına etkisi nedir?
dc.title.alternativeKindergarten teacher signs of stress in schools, stress sources, the effects of the stress sources, coping with stress and what lived they organizational performance?
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmKindergartens
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmStressor
dc.subject.ytmCoping
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmOrganizational stress
dc.identifier.yokid10080156
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394942
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess