Anaokulu öğretmenlerinin okuldaki stres belirtileri, stres kaynakları, bu stres kaynakları ile başa çıkma yolları ve yaşadıkları örgütsel stresin performanslarına etkisi nedir?
dc.contributor.advisor | Sabancı, Ali | |
dc.contributor.author | Ömeroğlu, Miray | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:30:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:30:30Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40389 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında anaokulu öğretmenlerinin okuldaki stres belirtileri, stres kaynakları, bu stres kaynakları ile başa çıkma yolları ve yaşadıkları örgütsel stresin performanslarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Bu çalışma tarama modelindedir. Veri toplama aracı olarak Pehlivan (1993) tarafından geliştirilmiş olan Likert türü beşli dereceleme ölçeği kullanılmıştır. Antalya ili merkez ilçelerinde görev yapan 326 okul öncesi öğretmeni araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Veriler SPSS 22 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; okul öncesi öğretmenlerinin stres kaynaklarına ilişkin işsel kaynaklı stresin, bireysel kaynaklı strese göre kendilerinde daha çok stres yarattığını, anasınıfı öğretmenlerinin anaokulu öğretmenlerine göre yaşadıkları stresin daha çok işsel kaynaklı olduğunu, gerginlik, yorgunluk ve uyuma isteği ifadelerinden oluşan psikolojik stres belirtilerini, fizyolojik stres belirtilerine göre daha çok gözlediklerini, yaşadıkları örgütsel stresin performanslarına etkisinin az düzeyde olduğu ve örgütsel stresle başa çıkmada sosyal destek aramayı, sorunla mücadeleye göre daha çok tercih ettiklerini belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Stres, Okul öncesi, Öğretmen | |
dc.description.abstract | The aim of this thesis study is; to determine the pre-school teacher's stress sign at school, to find the source of stress and the way to cope with it, and it's effect on performance are being investigated. This study is a screening model. Likert kind of five point rating scale which was improved by Pehlivan (1993) was used as a data collection. 326 pre-school teacher's are located at central districts of Antalya compose the simple of the study. Data were analyzed using the program SPSS 22.As a result of the research; Related with pre-school teacher's source of stress, occupationel stres creates more stress than individual related stress. Kindergarten teacher's stres is mainly occupational related stres than pre-school teacher's. Psychological stres symptoms like tension, fatigue and sleep desire are mainly observed than physiological stress symptoms. Organizational atress that they hava, has less effect on their performance. They more prefer to search social support to cope with organizational stres than combat the problem.Keywords: Stress, pre-school, teacher | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Anaokulu öğretmenlerinin okuldaki stres belirtileri, stres kaynakları, bu stres kaynakları ile başa çıkma yolları ve yaşadıkları örgütsel stresin performanslarına etkisi nedir? | |
dc.title.alternative | Kindergarten teacher signs of stress in schools, stress sources, the effects of the stress sources, coping with stress and what lived they organizational performance? | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Kindergartens | |
dc.subject.ytm | Stress | |
dc.subject.ytm | Stressor | |
dc.subject.ytm | Coping | |
dc.subject.ytm | Preschool teachers | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Organizational stress | |
dc.identifier.yokid | 10080156 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 394942 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |