Show simple item record

dc.contributor.advisorAksu, Türkan
dc.contributor.authorParlak, Didem
dc.date.accessioned2020-12-03T09:30:30Z
dc.date.available2020-12-03T09:30:30Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40388
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilkokul ve ortaokulda çalışan yabancı dil öğretmenlerinin ders denetimi sürecinde yaşadığı sorunlara ilişkin öğretmen ve denetmen görüşlerini belirlemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini, Antalya il eğitim denetmenleri ile Antalya ili merkez ilçelerde bulunan ilk ve ortaokullarda (devlet ve özel) görev yapan yabancı dil öğretmenleri oluşturmaktadır. 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Antalya ilindeki beş merkez ilçeden 361 yabancı dil öğretmeni ve 53 denetmen araştırma kapsamına alınmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket biri öğretmenlere diğeri denetmenlere uygulanmak üzere iki türde hazırlanmış olup demografik sorular hariç diğer bölümler ve maddeler aynıdır. Anketin birinci bölümünde demografik sorular ikinci bölümünde 50 adet madde bulunmaktadır. Maddeler, denetim öncesi; denetim esnasında; denetim sonrasında ve denetim genel olmak üzere 4 bölümden oluşmaktadır. Veriler SPSS 20.0 programında çözümlenmiş ve verilerin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, parametrik testlerden bağımsız örneklemler için t-testi ve tek yönlü varyans analizi ile parametrik testlerin sayıltılarının karşılanamaması durumunda parametrik olmayan testlerden Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, anketin her bölümünde denetmen ve yabancı dil öğretmenleri arasında anlamlı farklar ortaya çıkmıştır. Yabancı dil öğretmenlerinin algılarına göre, ders denetim sürecinde en çok yaşadıkları sorunların `Denetim Genel` bölümünde, denetmenlere göre ise, `Denetim Öncesi` bölümünde olduğu görülmektedir. Yabancı dil öğretmenlerinin ders denetim sürecinde yaşadıkları sorunlara ilişkin öğretmenlerinin demografik özelliklere ait verilerinin analizi sonucunda, Öğretmenlikteki kıdem değişkeni ile ilgili yapılan analizlerin sonucuna göre, sadece 'Denetim Genel' alt bölümünde; cinsiyet değişkeninde ise 'Denetim Esnasında (Öğretmenden Kaynaklanan)' alt bölümü hariç her alt bölümde anlamlı farklılık bulunmuştur. Yaş değişkenine göre 'Denetim Esnasında (Denetmenden Kaynaklanan)' alt bölümü, mezuniyet değişkeninde ise Denetim Öncesi alt bölümü dışında, diğer bütün alt bölümlerde anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur. Pedagojik formasyon değişkeni ile ilgili yapılan analizlerin sonucuna göre, sadece Denetim Esnasında (Öğretmenden Kaynaklanan) ve Denetim Genel alt bölümlerinde anlamlı farklılık bulunurken, teftiş sayısı değişkenine göre, denetim sorunlarına ilişkin denetim anketinin her alt bölümünde anlamlı farklılık bulunmuştur. Denetmenlerin demografik değişkenleri olan branş, denetmenlikteki kıdem, en son mezun olunan yüksek öğrenim düzeyi (mezuniyet) ve yaş değişkeni açısından ise farklılık bulunmamıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the teacher and supervisiors' views on the problems that foreign language teachers working at primary and secondary schools face with during the lesson inspection. Design of the study is a relational survey.The population consists of supervisors working in Antalya province and foreign language teachers working at (public and private) primary and secondary schools in central districts of Antalya. In 2013- 2014 academic year, 361 foreign language teachers from five central districts of Antalya and 53 supervisors were included in the study. As the data collection instrument, a questionnaire was used in this study. The questionnaire was prepared in two kinds which one is for teachers and the other is for supervisiors and except for demographic questions, the other parts and items are the same. There are demographic questions in the first part and fifty items in the second part of the questionnaire. Items of four parts as pre-inspection, while-inspection, after-inspection and inspection in general. Data was analyzed in SPSS 20.0 program and percentage, frequency, mean, standard deviation, t-test and one-way ANOVA for independent samples and in case the assumptions of parametric tests were not satisfied, Mann Whitney U and Kruskal Wallis-H tests were used to analyze the data.In the results of the study, meaningul differences occured between supervisiors and foreign language teachers in every parts of the questionaire. According to the perceptions of foreign language teachers, the mostly faced problems are seen in 'Inspection in general' part whereas in 'Pre-inspection' part according to the supervisiors.As a result of analysis of the data of the demographic characteristics of foreign language teachers, related to the problems faced with in the lesson inspection process, significant differences were found only in 'Inspection in general'sub-section according to the teacher seniority variable and in all other sections except from 'While-inspection (in terms of teacher )'sub-section in gender variable. A significant difference was found in all other sections except from 'While-inspection (in terms of supervisor)'sub-section according to the age variable, and except from 'Pre-inspection'sub-section in graduation variable. While significant difference was found in only 'While-inspection (in terms of teacher)' and 'Inspection in general' sub-section according to the results of the analysis carried out on the pedagogical training variables, according to the number of inspection variables, significant difference was found in each sub-section of the inspection questionnaire relating to the inspection problems. No differences were found in terms of the branch, supervisor seniority, recently graduated high level of education (graduation) and age as demographic variables of supervisiors.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil öğretmenlerinin ders denetim sürecinde yaşadıkları sorunlara ilişkin öğretmen ve denetmen görüşleri
dc.title.alternativeTeachers' and supervisiors' views on the problems foreign language teachers face with during the lesson inspection
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmClass inspection
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmController
dc.subject.ytmControl
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmClass inspection
dc.subject.ytmClassroom management
dc.identifier.yokid10079911
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394944
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess