Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Özcan
dc.contributor.authorBağlioğlu, Aytul
dc.date.accessioned2020-12-29T11:39:08Z
dc.date.available2020-12-29T11:39:08Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/403844
dc.description.abstractBireylerin, finansal fırsatları etkin ve verimli bir şekilde değerlendirebilmeleri için bilgi ve farkındalık seviyelerinin yüksek olması gerekmektedir. Bu da bireylerin finansal okuryazarlık ve davranışsal finans kavramlarına ilişkin farkındalıklarının arttırılması sonucu mümkün olacaktır. Bu çalışma, Fırat Üniversitesi akademik personelinin finansal okuryazarlık düzeylerinin ölçülmesi ve davranışlarının analizi amacıyla yapılmıştır. 322 kişiden oluşan örnekleme uygulanan korelasyon analizi sonucuna göre, finansal okuryazarlık ile davranışsal finans eğilimleri arasında pozitif yönlü orta düzeyde ilişki bulunduğu tespit edilmiştir. Regresyon analizi sonucuna göre ise akademisyenlerin finansal okuryazarlık düzeylerinin davranışsal finans eğilim düzeylerini etkilediği görülmektedir. Çalışma sonucunda, akademisyenlerin finansal okuryazarlık düzeyi orta seviyede olmasına rağmen bu durumun davranışsal eğilimleri engelleyemediği görülmüştür. Bu sebeple, davranışsal finans konusundaki farkındalıklarının arttırılması amacıyla eğitimler düzenlenmelidir.
dc.description.abstractIn order to evaluate the financial opportunities of individuals effectively and efficiently, they should have a high level of knowledge and awareness. This will be possible by increasing individuals' awareness of financial literacy and notion of behavioral finance.The aim of this study is to measure financial literacy levels of Fırat University academic staff and analyze their behaviors. According to the results of the correlation analysis of 322 individuals, a medium level positive correlation was found between financial literacy and behavioral finance tendency. According to the results of regression analysis, it is seen that financial literacy levels of academicians affect behavioral finance tendency levels. In conclusion, no matter academics have a medium level financial literacy, this qualification did not prevent behavioral tendencies. Therefore, behavioral finance trainings should be organized in order to raise the awareness.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAkademik personelin finansal okuryazarlık ve finansal davranış analizi: Fırat Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeFinancial literacy and financial behavior analysis of the academic staff: Case of Fırat University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-29
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFırat University
dc.subject.ytmAcademic personnel
dc.subject.ytmFinancial literacy
dc.subject.ytmBehavioral finance
dc.identifier.yokid10277339
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585051
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess